Eltel ja Impax Asset Management sopimukseen Kuolavaara-Keulakkopään tuulipuiston sähköjärjestelmistä

Kuolavaara-Keulakkopään Tuulipuisto Oy on englantilaisen sijoitusyhtiön Impax Asset Managementin omistama 17 tuulivoimalan puisto. Tuulipuisto sijaitsee Sodankylän ja Kittilän kuntien alueella. Hankkeen rakentamisesta vastaa Impax New Energy II Fund –rahasto. Eltel ja Impax ovat tehneet sopimuksen tuulipuiston sähköistämisestä, sekä teiden ja perustusten rakentamisesta. Sopimuksen arvo on yhteensä 13,5 miljoonaa euroa.

"Asiakkaamme ovat olleet tyytyväisiä toimittamiimme tuulipuistoprojekteihin", Eltelin myynti- ja markkinointijohtaja Ilari Jaakkola kertoo. "Hyvien referenssien ja maineikkaan projektiosaamisemme vuoksi pääsimme allekirjoittamaan Impaxin kanssa meille erittäin tärkeän sopimuksen. Uusi sopimus vahvistaa Eltelin olevan varteenotettava kumppani tuulivoimaprojekteissa."

Tuulipuisto koostuu 17 tuulivoimalasta, joiden yhteisteho tulee olemaan noin 50 megawattia. Eltel vastaa hankkeessa kokonaisuudesta, joka koostuu tuulipuiston sähköverkon, sekä sähköaseman suunnittelusta ja rakentamisesta, tuulivoimaloiden liittämisestä Figridin kantaverkkoon, sekä teiden- ja perustusten rakentamisesta.

Töiden on määrä lähteä käyntiin heti ja Eltelin urakan on määrä valmistua kesän 2015 aikana. Tuulipuistot alkavat tuottaa tuulisähköä vuoden 2015 loppupuolella.

Eltel Networks Oy:n myynti ja markkinointijohtaja Ilari Jaakkola 040 311 3787

Eltel Networks - Suomi

Eltel suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää infraverkkoja. Toimintamme perustuu vankkaan osaamiseen ja kokemukseen eri tekniikoista erityisesti sähkö-, tele- ja IT-verkkojen alueella. Eltelin liiketoimintayksiköt edistävät yhteiskunnan kestävää kehitystä tarjoamalla johtavia infraverkkoratkaisuja voimansiirto- ja jakeluverkkoihin, kiinteään ja mobiiliin televiestintään sekä raide- ja tieinfrastruktuuriin.

Eltelin palveluksessa Suomessa työskentelee noin 1650 työntekijää, ja yhtiön liikevaihto on noin 300 miljoonaa euroa. Eltel-konserni on laajentanut toimintaansa Pohjoismaista Baltian maihin, Puolaan, Saksaan ja Iso-Britanniaan. Tavoitteena on infraverkkotoimialan markkinajohtajuus Euroopassa.

Eltel on johtava pohjoiseurooppalainen teknisten palveluiden toimittaja infraverkkotoimialalla, joka palvelee yhteiskunnan kriittisiä infrastruktuuriverkkoja. Toiminta jakaantuu segmentteihin Power, Communication ja Other. Toiminta-alueina ovat Pohjoismaat, Puola ja Saksa. Eltel tarjoaa laajan valikoiman palveluita ulottuen suunnittelu-, rakentamis- ja ylläpitopalveluista aina kokonaisvaltaisiin projektitoimituksiin asti. Yhtiöllä on monipuolinen sopimuskanta sekä kasvava asiakaskunta suurten verkonomistajien joukossa. Eltelin palveluksessa työskentelee noin 7600 työntekijää ja konsernin liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa vuonna 2017. Eltelin osake on ollut listattuna Nasdaq Tukholmassa vuodesta 2015 lähtien.