Eltel ostaa TN-Urakoinnin liiketoiminnan vahvistaakseen osaamistaan

TN-Urakointi Oy ja Eltel Networks Oy ovat allekirjoittaneet liiketoimintakauppasopimuksen, jonka mukaan TN-Urakoinnin  liikenteen ohjaukseen ja mittaukseen liittyvien laitteiden asennuksiin sekä ylläpitotehtäviin liittyvä toiminta siirtyy kokonaisuudessaan Eltelille. Kaupan myötä yrityksen toiminta tullaan sulauttamaan Eltelin liiketoimintaan. Kauppa astuu voimaan 1. heinäkuuta 2014.

Eltelin palvelutarjonta tieverkoissa kattaa tiejärjestelmien, valaistusverkon, liikenteen ohjauslaitteiden suunnittelun ja rakentamisen, sekä ylläpitopalvelut.  Kaupan myötä siirtyvä osaaminen vahvistaa Eltelin Sähkönjakeluverkko -liiketoiminnan palveluita.

-       Tarvitsimme Elteliin juuri tämänkaltaista osaamista liikenteenohjauslaitteista ja induktiosilmukoista. Kun alan markkinajohtaja TN-Urakointi  tuli myyntiin, olimme luonnollisesti kiinnostuneita, Eltelin myynti- ja markkinointijohtaja Ilari Jaakkola kertoo.

Koko TN-Urakoinnin henkilöstö siirtyy Eltelin palvelukseen.

Lisätietoja antaa:
Eltelin myynti ja markkinointijohtaja
Ilari Jaakkola 040 311 3787, ilari.jaakkola@eltelnetworks.com

Eltel Networks - Suomi

Eltel suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää infraverkkoja. Toimintamme perustuu vankkaan osaamiseen ja kokemukseen eri tekniikoista erityisesti sähkö-, tele- ja IT-verkkojen alueella. Eltelin liiketoimintayksiköt edistävät yhteiskunnan kestävää kehitystä tarjoamalla johtavia infraverkkoratkaisuja voimansiirto- ja jakeluverkkoihin, kiinteään ja mobiiliin televiestintään sekä raide- ja tieinfrastruktuuriin.

Eltelin palveluksessa Suomessa työskentelee noin 1650 työntekijää, ja yhtiön liikevaihto on noin 300 miljoonaa euroa. Eltel-konserni on laajentanut toimintaansa Pohjoismaista Baltian maihin, Puolaan, Saksaan ja Iso-Britanniaan. Tavoitteena on infraverkkotoimialan markkinajohtajuus Euroopassa.

www.eltelnetworks.fi

Eltel on johtava pohjoiseurooppalainen teknisten palveluiden toimittaja infraverkkotoimialalla, joka palvelee yhteiskunnan kriittisiä infrastruktuuriverkkoja. Toiminta jakaantuu segmentteihin Power, Communication ja Other. Toiminta-alueina ovat Pohjoismaat, Puola ja Saksa. Eltel tarjoaa laajan valikoiman palveluita ulottuen suunnittelu-, rakentamis- ja ylläpitopalveluista aina kokonaisvaltaisiin projektitoimituksiin asti. Yhtiöllä on monipuolinen sopimuskanta sekä kasvava asiakaskunta suurten verkonomistajien joukossa. Eltelin palveluksessa työskentelee noin 7600 työntekijää ja konsernin liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa vuonna 2017. Eltelin osake on ollut listattuna Nasdaq Tukholmassa vuodesta 2015 lähtien.