Suomen Hyötytuuli valitsi Eltelin pääurakoitsijaksi Nikkarikaarron tuulipuistoon

Eltel ja Suomen Hyötytuuli Oy ovat tehneet sopimuksen Raahen Nikkarinkaartoon nousevan tuulipuiston pääurakoinnista. Tuulivoimapuisto käsittää kaikkiaan kymmenen tuulivoimalaa joiden yhteenlaskettu teho on 33 MW.  Tuulipuiston rakennustyöt alkavat kesällä ja Eltelin osuuden on määrä valmistua helmikuuhun 2016 mennessä.

Pääurakoitsijana Eltel vastaa koko projektin johdosta avaimet käteen –periaatteella. Rakennusvastuisiin kuuluvat seuraavat kokonaisuudet; kokonaisinfra, teiden, perustusten ja nostokenttien suunnittelu ja rakentaminen, puisto- ja siirtokaapelointi, sekä sähköasema. Tuulivoimalat tuulipuistoon toimittaa Vestas, sähköasema ja muuntamot tulevat ABB:lta.

Juha Luusua, Eltel Networks Oy:n toimitusjohtaja:
”Olemme panostaneet voimakkaasti Tuulivoima-liiketoimintaan ja tämä merkittävä sopimus Suomen Hyötytuulen kanssa on hyvä esimerkki strategiamme toimivuudesta.  Eltelin osaaminen ja kokemus tulee hyvin esiin meidän toimiessa pääurakoitsijana. Tavoitteenamme on varmistaa asiakkaillemme kustannustehokkain, oikea-aikainen ja teknologisesti toimiva ratkaisu. Tuulivoimahankkeet tulevat olemaan merkittävä osa Eltelin liiketoimintaa tulevaisuudessakin.”

Lisätietoja:
toimitusjohtaja Juha Luusua, Eltel Networks Oy, Puh. 040 3113398, juha.luusua@eltelnetworks.com
tuulivoiman kehitysjohtaja Heikki Peltomaa, Eltel Networks Oy Puh. 040 3112964,  heikki.peltomaa@eltelnetworks.com

Eltel on johtava eurooppalainen teknisten palveluiden toimittaja infraverkkotoimialalla, joka palvelee yhteiskunnan kriittisiä infrastruktuuriverkkoja. Toiminta jakaantuu kolmeen segmenttiin: Power, Communication ja Transport & Security. Toiminta-alueina ovat Pohjoismaat, Baltia, Puola, Saksa, Iso-Britannia ja Afrikka.

Suomen Hyötytuuli Oy
Suomen Hyötytuuli Oy on kotimaisen tuulienergian tuottaja ja kehittäjä, jolla on tuulipuistot Porissa ja Raahessa sekä useita tuulipuistoprojekteja eri puolilla Suomea. Suomen Hyötytuulen omistavat Helen Oy (Helsingin Energia), Jyväskylän Energia, Lahti Energia, Lappeenrannan Energia, Pori Energia, Tampereen Sähkölaitos, Turku Energia ja Vantaan Energia.
www.hyotytuuli.fi

Eltel on johtava pohjoiseurooppalainen teknisten palveluiden toimittaja infraverkkotoimialalla, joka palvelee yhteiskunnan kriittisiä infrastruktuuriverkkoja. Toiminta jakaantuu segmentteihin Power, Communication ja Other. Toiminta-alueina ovat Pohjoismaat, Puola ja Saksa. Eltel tarjoaa laajan valikoiman palveluita ulottuen suunnittelu-, rakentamis- ja ylläpitopalveluista aina kokonaisvaltaisiin projektitoimituksiin asti. Yhtiöllä on monipuolinen sopimuskanta sekä kasvava asiakaskunta suurten verkonomistajien joukossa. Eltelin palveluksessa työskentelee noin 8400 työntekijää ja konsernin liikevaihto oli 1,4 miljardia euroa vuonna 2016. Eltelin osake on ollut listattuna Nasdaq Tukholmassa helmikuusta 2015 lähtien.