Ingmar Haga ehdolla Endominesin hallituksen puheenjohtajaksi

Endomines AB, pörssitiedote 9.3.2018 klo 11:30 ruotsin aikaa

Endomines AB:n nimitysvaliokunta on tehnyt ehdotuksensa hallituksen nimittämiseksi yhtiön varsinaisessa yhtiökokouksessa 19.4.2018.

Nimitysvaliokunta ehdottaa, että yhtiön hallitukseen valitaan viisi jäsentä kaudelle, joka jatkuu seuraavaan, vuonna 2019 pidettävään varsinaiseen yhtiökokoukseen saakka. Hallituksen nykyisistä jäsenistä ehdotetaan uudelleen valittaviksi Staffan Simberg, Rauno Pitkänen ja Michael Mattsson. Uusina jäseninä hallitukseen ehdotetaan valittaviksi Ingmar Haga ja Thomas Hoyer. Nimitysvaliokunta ehdottaa edelleen, että Ingmar Haga valitaan hallituksen puheenjohtajaksi.

Kaikki hallitukseen ehdolla olevat henkilöt ovat antaneet suostumuksensa tehtävään.

Ann Zetterberg Littorin on ilmoittanut nimitysvaliokunnalle, että hän ei ole enää käytettävissä uudelleen valintaan Endominesin hallitukseen.

Hallituksen puheenjohtajaksi ehdolla olevalla Ingmar Hagalla on ollut mittava ura kaivosteollisuuden johtotehtävissä. Hän on viimeksi toiminut Euroopan suurimman kultakaivoksen toiminnanharjoittajan, Agnico Eagle Mines Ltd Europe toimitusjohtajana vuosina 2006-2017. Aiemmalla urallaan Ingmar Haga on toiminut johtotehtävissä Dragon Miningilla ja Outokummulla. Hän on parhaillaan kultakaivosyhtiö Auriant Mining AB:n hallituksen jäsen ja aktiivinen myös useiden kaivostoimintaan liittyvien järjestöjen ja komiteoiden luottamustehtävissä.

Thomas Hoyer toimi ferrokromituottaja Afarak Group Oyj:n toimintusjohtajana vuoteen 2013, minkä jälkeen hän on toiminut johtajana useissa kansainvälisissä kaivoshankkeissa. Vuodesta 2017 lähtien Thomas Hoyer on ollut suomalaisaustralialaisen, Pohjois-Suomessa kobolttihankkeita kehittävän Latitude 66 Cobalt Inc -yhtiön toimitusjohtajana. Hän on myös kestävän kehityksen alalla toimivan konsulttiyhtiön, Gaia Oy:n, sekä Lontoon AIM-listalla noteeratun kaivosalan kehitysyhtiön, Red Leopard Holdingsin, hallituksen jäsen.

Lisätietoa ehdotetuista uusista hallituksen jäsenistä löytyy tämän tiedotteen liitteenä ja nykysistä jäsenistä yhtiön verkkosivuilla osoitteessa www.endomines.com.

Lisätietoja
Saila Miettinen-Lähde, CEO, +358 40 548 36 95, saila.miettinen-lahde(at)endomines.com

Tämä tiedote sisältää sellaista tietoa, jonka Endomines AB:n on julkaistava EU:n markkinoiden väärinkäytösasetuksen mukaan. Tiedote on annettu yllä olevan yhteyshenkilön toimesta julkaistavaksi 9.3.2018 kello 11:30 ruotsin aikaa.

Endomines AB:stä
Endomines AB on kaivos- ja malminetsintäyhtiö, jonka ensisijainen painopiste on kulta. Yhtiö harjoittaa kaivostoimintaa Pampalossa ja kullanetsintää laajemmalla alueella Karjalan kultalinjalla Itä-Suomessa. Yhtiö pyrkii parantamaan pitkän aikavälin kasvumahdollisuuksiaan tehostamalla malminetsintäänsä sekä yritysostoin. Endominesin tavoitteena on hankkia poliittisesti vakailla alueilla olevia esiintymiä, jotka on mahdollista saada tuotantoon nopeasti ja rajoitetuin investoinnein.

Yhtiön osakkeet ovat kaupankäynnin kohteena Nasdaq Tukholmassa (ENDO) ja Nasdaq Helsingissä (ENDOM).

Avainsanat: