Endomines AB, pörssitiedote 28.12.2018 klo 07:00 CET

Malmintuotanto Endominesin Friday-kultakaivoksella Yhdysvaltain Idahossa on alkanut suunnitelman mukaan joulukuussa. Tämän tiedotteen julkaisuun mennessä noin 700 tonnia malmia on louhittu ja kuljetettu rikastamoalueelle.

Rikastamon laitteistomoduulien toimitukset ja asennukset ovat käynnissä ja rikastamon arvioidaan käynnistyvän tammikuun loppupuolella. Rikastamon läheisyydessä sijaitseva jätealue valmistui jo joulukuun alkupuolella. Sekä kaivoksen että rikastamon tuotannon ylösajon on suunniteltu tapahtuvan vuoden 2019 ensimmäisen neljänneksen aikana.

Projekti Fridayn kaivoksen tuotantoon saattamiseksi käynnistyi maaliskuussa 2018 pian esiintymän hankinnan jälkeen. Projekti on edennyt hyvin ja saavuttanut tavoitteen malmintuotannon aloittamisesta etuajassa; alkuperäinen arvio tuotannon aloituksesta oli vuosi hankinnan jälkeen eli helmikuun loppu 2019.

“Olen ylpeä voidessani tiedottaa, että malmintuotanto Fridayn kaivoksella Yhdysvaltain Idahossa on alkanut. Kaivosprojekti on edennyt poikkeuksellisen ripeästi ja saavuttanut tavoitteen malmintuotannon aloittamisesta selvästi alkuperäistä aikataulua edellä”, sanoo Endominesin toimitusjohtaja Saila Miettinen-Lähde.

Saila Miettinen-Lähde, toimitusjohtaja, +358 40 548 36 95, saila.miettinen-lahde(at)endomines.com

Tämä tiedote sisältää sellaista tietoa, joka Endomines AB:n on julkaistava EU:n markkinoiden väärinkäyttöasetuksen mukaan. Tämä tiedote on annettu yllä olevan yhteyshenkilön toimesta julkaistavaksi 28.12.2018 kello 07:00 CET.