ENERSENSE ON ALLEKIRJOITTANUT SOPIMUKSEN LAIVAN PINTAKÄSITTELYPROJEKTISTA HELSINGIN TELAKALLA

LEHDISTÖTIEDOTE 10.9.2018 klo 11.30

Enersense International Oyj:n Suunnittelu ja tuotanto -liiketoiminta, joka toteuttaa erityisesti meriteollisuudelle korkean teknologian teräsrakenteita ja pintakäsittelyä, on solminut projektisopimuksen pintakäsittelyn aloittamisesta Arctech Helsinki Shipyard Oy:n laivanrakennusprojektissa Helsingin telakalla. Enersensellä on vastaavaa kokemusta Turun ja Rauman telakoilta. Nyt solmittu projektisopimus on Enersenselle ensimmäinen Helsingin telakalla. Sopimuksen osapuolet ovat päättäneet olla julkistamatta sopimuksen arvoa.

Enersensen toimitusjohtaja Jussi Holopainen kommentoi:

"Tämän vuoden alussa hankimme pintakäsittelyyn erikoistuneen TPU-Maalaus Oy:n liiketoiminnan ja perustimme Enersense Painting Oy:n, jonka yhdistimme keväällä Suunnittelu ja tuotanto -liiketoiminta-alueeksi vuonna 2017 perustetun Enersense Works Oy:n kanssa. Tämän liiketoiminnan strategiana on palvella erityisesti meriteollisuutta. Nyt solmittu sopimus Arctechin kanssa on meille tärkeä startti Helsingin telakalla. Turun ja Rauman telakoilla operointi onkin meille jo tuttua. Strategisesti meriteollisuus on erittäin suuri toimiala, jolla on Suomessa mennyt erityisen hyvin viime vuosien aikana. Meillä on kyky resursoida sekä toteuttaa nopeasti ja tehokkaasti, uusia toimintamalleja hyödyntämällä, suuria telakkateollisuuden laivahankkeita teräsrakenteiden ja pintakäsittelyn osalta. Toimintamallimme on optimoida tällaiset hankkeet siten, että työn lopputulos miellyttää asiakastamme. Projektien läpimenoajat ovat suurhankkeissa kriittisen tärkeitä."

Sähköposti: jussi.holopainen@enersense.com

Lyhyesti yhtiöstä

Enersense International Oyj on teollisuuden kilpailukyvyn kehittämiseen erikoistunut suomalainen listayhtiö. Enersensen tuotteet, palvelut ja toiminta ovat jaettu kolmeen liiketoiminta-alueeseen: Resurssit, Digitaaliset ratkaisut ja palvelut sekä Suunnittelu ja tuotanto. Vuonna 2017 yhtiön liikevaihto kasvoi noin 47 miljoonaan euroon. Enersensen palveluksessa oli vuoden 2017 aikana keskimäärin 662 henkilöä. Enersensen brändi ja henkilöstön kyky uudistaa toimintatapoja sekä hyödyntää digitaalista teknologiaa tunnetaan erityisesti teollisuuden suurissa rakennusprojekteissa Suomessa ja kansainvälisesti yli 30 maassa. Yhtiö listautui tämän vuoden huhtikuussa Nasdaq Helsinki First North -markkinapaikalle. Lisätietoja osoitteesta www.enersense.fi