Enics aloittaa liiketoiminnan tehostamiseen tähtäävät YT-neuvottelut Varkauden yksikössään

Enics aloitti viime vuoden loppupuolella laajamittaisen ohjelman, jonka tarkoituksena on vahvistaa Enicsin Suomen toimintojen kilpailukykyä. Suomen toimintoja keskitettiin vahvemmin Lohjan uuteen tehtaaseen mm. pääosa komponenttilevyvalmistuksesta.Sen lisäksi Enics teki huomattavia investointeja uusimpaan teknologiaan ja vahvisti tuotannollistamis-, testausjärjestelmä- sekä jälkimarkkinointipalveluita.

Volyymituotteiden valmistuksessa markkina- ja kilpailutilanne on muuttunut olennaisesti. Useiden volyymituotteiden tuotantokustannukset Suomessa ovat liian korkeat. Pääosa Enicsin Varkauden asiakaspalvelukeskuksen tuotteista on ns. volyymituotteita ja tästä johtuen Enicsin Varkauden asiakaspalvelukeskuksen toiminta on muuttumassa kannattamattomaksi.

Edellä mainituista syistä johtuen Enics on päättänyt käynnistää Yhteistoiminta-neuvottelut Enicsin Varkauden asiakaspalvelukeskuksessa. Alustavien suunnitelmien mukaan toiminta tullaan siirtämään Enicsin muihin tehtaisiin, Suomessa ja ulkomaille, vuoden 2009 aikana. Suunniteltuja muutoksia koskeviin YT-neuvotteluihin on kutsu jätetty tänään. Alustavan arvion mukaan henkilöstön vähennystarve on 186 henkilöä.

Enics työllistää Suomessa noin 500 henkilöä. Suomen toimipisteet sijaitsevat Lohjalla, Vaasassa ja Varkaudessa. Suomen lisäksi Enicsillä on toimintaa Kiinassa, Ruotsissa, Slovakiassa, Sveitsissä sekä Virossa. Enicsin kokonaishenkilöstömäärä on noin 2700 henkilöä.

Enics AG Enics Finland Oy

Ari Räisänen Jari Kinnari
Johtaja, Operaatiot Maajohtaja

Enics
Enics on yksi suurimmista teollisuuselektroniikkaan keskittyvistä elektroniikan valmistuspalveluyrityksistä, joka tarjoaa kattavia palveluratkaisuja tuotteiden koko elinkaaren ajalle. Palveluvalikoima käsittää suunnittelun tukemisen, tuotannollistamisen (NPI, New Product Introduction), valmistuksen, materiaalihallinnan ja logistiikan sekä tuotannon jälkeiset palvelut.. Lisätietoja Enicsistä: www.enics.com.

Lisätietoja antaa:
Jari Kinnari, Maajohtaja, Enics Finland Oy, 050 3039744