Enics Finland aloittaa liiketoiminnan tehostamiseen tähtäävät YT-neuvottelut

Zürich, Sveitsi, 7. lokakuuta 2009, klo 14.00 - Enics käynnisti reilu vuosi sitten laajamittaisen ohjelman, jolla vahvistetaan palvelutarjontaa sekä parannetaan kilpailukykyä Suomen toimintojen osalta. Jo käynnistetyn ohjelman osana on insinööripalvelujen vahvistaminen sekä Suomen valmistustoiminnan keskittäminen Lohjan tehtaalle. Ohjelma jatkuu suunnitelmien mukaisesti. Odotettua heikommasta markkinakehityksestä sekä vaikeasta ennustettavuudesta johtuen Enicsin aloittaa lisätoimenpiteet kilpailukyvyn varmistamiseksi. Tästä johtuen Enics käynnistää yhteistoimintaneuvottelut Suomen yksikössään. YT-neuvottelukutsu on annettu tänään. Alustavan arvion mukaan henkilövähennystarve on 85 henkilöä ja lomautustarve 21 henkilötyövuotta. ”Meidän on toimittava odotettua huonommasta markkinakehityksestä ja heikentyneestä kysynnästä johtuen. On vaikeaa ennustaa milloin markkinat taas tervehtyvät. Varmistaaksemme korkeatasoisen ja kilpailukykyisen palvelun asiakkaillemme Suomessa ja Suomen ulkopuolella sopeutamme kapasiteettiamme. Jatkamme myös insinööri-palvelutarjonnan vahvistamista valmistus- ja jälkimarkkinointipalveluiden lisäksi ”, toteaa Enics Finlandin tehtaanjohtaja Mikko Lassas. Enics työllistää Suomessa noin 400 henkilöä. Suomen lisäksi Enicsillä on toimintaa Kiinassa, Ruotsissa, Slovakiassa, Sveitsissä sekä Virossa. Enicsin kokonaishenkilöstö-määrä on noin 2400 henkilöä. Yrityksen pääkonttori on Zürichissä, Sveitsissä. Lisätietoja antavat: Mikko Lassas, Tehtaanjohtaja, Enics Finland Oy, Lohja, 040 848 5178 Minna Oksanen, Viestintäpäällikkö, Enics AG, 050 5828134 Enics AG Ari Räisänen Johtaja, Operaatiot Enics Finland Oy Mikko Lassas Tehtaanjohtaja, Lohja