Enics käynnistää Suomen yksiköitään koskevan sopeuttamisohjelman

Report this content

Muuttuneen markkinatilanteen seurauksena elektroniikan sopimusvalmistaja Enics aloittaa laajamittaisen sopeuttamis- ja toiminnantehostamisohjelman.

Sopeuttamiseen ja tehostamiseen liittyen Enics Finland Oy:ssä aloitetaan yt-neuvottelut mahdollisista lomautuksista sekä irtisanomisista. Suunnitelmissa on Vaasan ja Jyskän toimipisteiden lakkauttaminen. Tämän lisäksi suunnitellaan lomautuksia sekä irtisanomisia kaikissa Suomen yksiköissä mukaan lukien Enicsin Suomen konsernihenkilöstö. Kutsu YT-neuvotteluihin on annettu tänään. Henkilöstövähennystarpeen arvioidaan olevan enintään 150 henkilöä ja suunniteltu lomautus tulee koskemaan kaikkia Suomessa työskenteleviä henkilöitä. Lomautettavien ja irtisanottavien henkilöiden määrä täsmentyy neuvottelujen kuluessa.

” Kansainvälinen talouskriisi on viime kuukausien aikana aiheuttanut kysynnän vähentymistä. Henkilöstömme tekee hyvää työtä tavoitteidemme toteuttamiseksi, mutta heikentyneen markkinatilanteen vuoksi sopeuttamistoimet ovat välttämättömiä. Sopeuttamis- ja tehostamistoimilla pyrimme varmistamaan, että olemme entistä vahvempia kuin taantuma taittuu ja talous kääntyy nousuun; näemme edelleen kasvupotentiaalia valitsemillamme liiketoiminnan painopistealueilla,” toteaa toimitusjohtaja Reijo Itkonen.

Enics työllistää Suomessa noin 500 henkilöä ja maailmanlaajuisesti noin 2500. Suomen lisäksi Enicsillä on toimintaa Kiinassa, Ruotsissa, Slovakiassa, Sveitsissä sekä Virossa. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Badenissa Sveitsissä.

Enics AG

Reijo Itkonen

Ari Räisänen
Johtaja, Operaatiot

Enics
Enics on yksi suurimmista teollisuus- ja lääkelaite-elektroniikkaan keskittyvistä elektroniikan valmistuspalveluyrityksistä, joka tarjoaa kattavia palveluratkaisuja tuotteiden koko elinkaaren ajalle. Palveluvalikoima käsittää suunnittelun tukemisen, tuotannollistamisen (NPI, New Product Introduction), valmistuksen, materiaalihallinnan ja logistiikan sekä tuotannon jälkeiset palvelut. Lisätietoja Enicsistä: www.enics.com.

Lisätietoja antaa:
Jari Kinnari, Maajohtaja, Enics Finland Oy, puh. 050 303 9744