Enicsin Varkauden yksikköä koskevat YT-neuvottelut on saatettu päätökseen

Enics, yksi maailman johtavista teollisuus- ja lääkelaite-elektroniikkaan keskittyvistä elektroniikan sopimusvalmistajista, on saanut Enics Varkauden yksikköä koskevat YT-neuvottelut päätökseen. Neuvottelujen jälkeen on päädytty ratkaisuun siirtää Varkauden yksikön toiminnot Enicsin muihin tehtaisiin Suomessa ja ulkomailla vuoden 2009 aikana.

Varkauden yksikön sulkemisen takia työt Varkaudessa päättyvät 164 henkilöltä, joista 141 on työntekijöitä ja 23 toimihenkilöitä sekä ylempiä toimihenkilöitä. Vähennykset toteutetaan portaittain vuoden 2009 aikana.

Enics työllistää Suomessa noin 500 henkilöä. Suomen toimipisteet sijaitsevat Lohjalla, Vaasassa ja Varkaudessa. Suomen lisäksi Enicsillä on toimintaa Kiinassa, Ruotsissa, Slovakiassa, Sveitsissä sekä Virossa. Enicsin kokonaishenkilöstömäärä on noin 2600 henkilöä.

Enics AG Enics Finland Oy

Ari Räisänen Jari Kinnari
Johtaja, Operaatiot Maajohtaja

Enics
Enics on yksi suurimmista teollisuuselektroniikkaan keskittyvistä elektroniikan valmistuspalveluyrityksistä, joka tarjoaa kattavia palveluratkaisuja tuotteiden koko elinkaaren ajalle. Palveluvalikoima käsittää suunnittelun tukemisen, tuotannollistamisen (NPI, New Product Introduction), valmistuksen, materiaalihallinnan ja logistiikan sekä tuotannon jälkeiset palvelut.. Lisätietoja Enicsistä: www.enics.com.

Lisätietoja antaa:
Jari Kinnari, Maajohtaja, Enics Finland Oy, 050 3039744