Hannu Keinänen nimitetty Enics-konsernin toimitusjohtajaksi

Report this content

Dirk Zimanky johtamaan Market Execution –organisaatiota ja Petri Helin vastaamaan toimitusketjun hallinnasta

Enics-konsernin toimitusjohtaja Dirk Zimanky loukkaantui onnettomuudessa tämän vuoden lokakuun alussa. Dirkin toipuminen on edistynyt toivotulla tavalla, mutta kestää vielä jonkin aikaa. Hänen odotetaan tervehtyvän kokonaan. Turvatakseen Enicsin myönteisen kehityksen sekä kasvun varmistamisen, Enicsin hallitus on nimittänyt Hannu Keinäsen Enicsin uudeksi toimitusjohtajaksi 18. helmikuuta 2013 alkaen.

Hannu Keinänen on sähkötekniikan diplomi-insinööri, jolla on kattava kokemus elektroniikan sopimusvalmistuksesta (EMS) sekä teollisuuden laitevalmistajista (OEM). Hannu on toiminut useissa johtotehtävissä mm. ABB:llä ja Elcoteqissä. Hän vastasi Elcoteqin Unkarin tehtaiden toiminnoista sekä toimi Tietoliikennejärjestelmät -liiketoiminta-alueen johtajana. Viimeisinä Elcoteq-vuosinaan hän johti yrityksen Aasian toimintoja. Vuodesta 2007 lähtien Hannu on vastannut Ensto Oy:n Building Technology -toiminnoista.

"Olen erittäin iloinen voidessani siirtyä Enicsiin. Uskon vakaasti, että yhdessä tämän kokeneen ja motivoituneen tiimin kanssa jatkamme Enicsin menestystarinaa. Enicsin vahva strategia ja keskittyminen teollisuuselektroniikkaan yhdessä vahvan asiakaskunnan, markkina-aseman ja erinomaisten ihmisten kanssa luovat edellytykset valoisalle tulevaisuudelle ", toteaa uusi toimitusjohtaja Hannu Keinänen.

Dirk Zimanky on nimitetty Market Execution -toimintojen johtajaksi. Market Executioniin kuuluvat asiakassuhteet, myynti sekä markkinointi. Dirk on yksi Enicsin perustajajäsenistä sekä yksi tärkeimpiä henkilöitä Enicsin strategiaa, arvoja sekä asiakassuhteita luotaessa. Hän on toiminut Enics- konsernin toimitusjohtajana 1. lokakuuta 2010 lähtien.

"Olen innoissani uudesta roolistani Market Executionin vetäjänä. Odotan innolla, että saan taas viettää enemmän aikaa asiakkaiden kanssa, kehittää yhteistyötä sekä löytää uusia mahdollisuuksia heidän kanssaan. Olen työskennellyt Hannun kanssa aiemmin ja sitä kautta oppinut arvostamaan häntä ja luottamaan häneen. Toivotan hänet koko sydämestäni tervetulleeksi Enicsin toimitusjohtajaksi", sanoo Dirk Zimanky.

Edellä mainittujen muutosten lisäksi Petri Helin, asiakassuhteista vastaava johtaja, on nimitetty 18.2.2013 alkaen toimitusketjun hallinnasta vastaavaksi johtajaksi. Hän on vastannut näistä toiminnoista oman toimensa ohella heinäkuusta 2012 lähtien.

"Viimeiset kaksi vuotta asiakasrajapinnassa on ollut mielenkiintoista ja olen oppinut paljon pöydän toisella puolella istumisesta. Olen kuitenkin innoissani, kun saan palata takaisin juurilleni ja ottaa uudelleen haltuuni toimitusketjun hallinnan. Toimitusketjun hallinta on Enicsin ydintoimintaa ja näen mahdollisuuksia parantaa tätä osa-aluetta edelleen. Tahdon esittää syvimmän kiitokseni kaikille niille, jotka ovat tukeneet minua asiakassuhteiden johtajan roolissa", sanoo Petri Helin.

"Enicsillä on vahva asiakaskunta ja hyvä strategia. Olen varma, että Enicsin uusi organisaatio pystyy edelleen kehittämään hyvää palvelua asiakkailleen. Olen vakuuttunut siitä, että yhtiön tulevaisuus on suotuisa ja se jatkaa kasvamistaan", toteaa Enicsin hallituksen puheenjohtaja Panu Routila.

Dirk Zimanky ja Petri Helin jatkavat Enicsin johtoryhmän jäseninä ja raportoivat toimitusjohtaja Hannu Keinäselle. Kaikki edellä mainitut muutokset astuvat voimaan 18. helmikuuta 2013.

Enics:

Enics on johtavien laitevalmistajien valitsema kumppani ammattikäyttöön suunnatun elektroniikan sopimusvalmistukseen erityisesti energian tuotannon ja siirron, teollisuusautomaation, kuljetusteollisuuden, rakennusautomaation ja instrumentoinnin sovelluksissa.

Enics on yksi maailman suurimpia elektroniikan sopimusvalmistajia. Autamme teollisuusyrityksiä optimoimaan arvoketjuja ja parantamaan kilpailukykyä lisäämällä tuottavuutta ja laitteiden luotettavuutta, nopeuttamalla aikaa tuotekehityksestä tuotantoon sekä pienentämällä kokonaiskustannuksia.

Enics tarjoaa koko elinkaaren kattavat palvelut; suunnittelusta valmistukseen sekä jälkimarkkinapalveluihin mukaan lukien hankinnan ja toimitusketjun hallinnan. Maailmanluokan palveluvalikoimaan kuuluvat nopea prototypointi, tuotannollistaminen, kustannusten optimointi, testausjärjestelmien kehittäminen, komponenttien ladonta, järjestelmien kokoonpano sekä korjaus ja ylläpito.

Lisätietoja Enicsistä saat osoitteessa www.enics.com.