• Eniro/

Eniro jakaa Pieksämäen ja Varkauden Seudun Puhelinluettelon suoraan kotiin

Pieksämäen ja Varkauden Seudulla ilmestyy tänä vuonna kaksi kilpailevaa puhelinluetteloa. Eniron julkaisema Pieksämäen ja Varkauden Seudun Puhelinluettelo jaetaan Suomen Postin toimesta suoraan jokaiseen kotiin ja yritykseen syyskuussa 2005. Myös matkapuhelinliittymäasiakkaat saavat Puhelinluettelon suoraan kotiin kannettuna.

”Haluamme palvella Puhelinluettelon käyttäjiä mahdollisimman hyvin, joten emme pyydä heitä kantamaan painavia luetteloita kotiin kaupoista ja marketeista. Siksi Eniron julkaisema Pieksämäen ja Varkauden Seudun Puhelinluettelo jaetaan suoraan kotiin ja työpaikoille. Eniro on Keltaiset Sivut® -tavaramerkin haltija, ja on luonnollista, että kaikissa Eniron julkaisemissa Puhelinluetteloissa on Keltaiset Sivut, niin myös Pieksämäen ja Varkauden Seudun Puhelinluettelossa. Luettelomme myös ilmestyy ennen kilpailijan tuotetta”, Eniron johtaja Stefan Anderson sanoo. Eniron toimintatapa on saanut suurten ilmoittaja-asiakkaiden kiitoksen. Esimerkkinä Eniron julkaisemien Puhelinluetteloiden asemasta valtioneuvoston tietohallintoyksikkö on päättänyt, että Eniro on valtioneuvoston Puhelinluettelotekstin toimittaja vuonna 2005. Ministeriöt näkyvät jokaiseen Eniron Puhelinluetteloon sisältyvässä valtionhallinnon osiossa, johon on koottu valtionhallinnon yksikköjen ja liikelaitosten yhteystietoja. Osiossa on kuluttajien palvelemiseksi erillinen asiahakemisto, joka auttaa löytämään oikean viranomaistahon mahdollisimman helposti. Suurista kaupungeista muun muassa Helsinki, Espoo ja Vantaa ovat jo päättäneet julkaista yhteystietonsa Eniron julkaisemassa Helsingin Seudun Puhelinluettelossa. Myös Pieksämäen ja Varkauden Seudun Puhelinluetteloon on varattu oma aakkosellinen palveluhakemisto alueen kuntien ja kaupunkien käyttöön. ”Se että valtioneuvosto ja suurimmat kaupungit ovat valinneet Eniron Puhelinluettelot yhteystietojensa julkaisemiseen korostaa entisestään luetteloidemme johtavaa asemaa. Meillä on tarjota paras vaihtoehto suomalaisille: käyttäjämme saavat nyt sekä valtionhallinnon että kuntien yhteystiedot mahdollisimman kattavina ja tuoreina”, Stefan Anderson kertoo. Eniron julkaisema Pieksämäen ja Varkauden Seudun Puhelinluettelo sisältää yritysten ja kotitalouksien yhteystiedot, kuntien ja valtionhallinnon palvelutiedot, kartat sekä Keltaiset Sivut® -hakemiston. Luettelon painos on noin 38 000 kappaletta. Pieksämäen ja Varkauden Seudun Puhelinluetteloon kuuluvat Pieksämäen ja Varkauden lisäksi seuraavat kaupungit ja kunnat: Heinävesi, Joroinen, Leppävirta ja Pieksänmaa. Pieksämäen ja Varkauden Seudun Puhelinluettelo kuuluu Eniron valtakunnalliseen Puhelinluettelosarjaan, jossa ilmestyy vuonna 2005 kaikkiaan 33 eri luetteloa. Luettelojen yhteinen painosmäärä on kolme miljoonaa kappaletta.