Hyötypalvelut Suomen arvostetuimpia verkkobrändejä

Suomalaiset arvostavat eniten verkkobrändejä, joiden palvelut keskittyvät hyötytietoon. Tämä selviää tuoreesta Taloustutkimus Oy:n Verkkobrändien arvostus Suomessa 2009 -tutkimuksesta. Eniro.fi-hakupalvelu nousi tutkimuksessa 30 arvostetuimman verkkobrändin joukkoon.

Taloustutkimus Oy:n omana tuotantonaan tekemän tutkimuksen mukaan suomalaiset arvostavat eniten hyötytietoa jakavia verkkopalveluja. Tutkimuksen kolmenkymmenen arvostetuimman verkkobrändin listan kärkeen nousivat erityisesti arkipäivän asiointia ja liikkumista helpottavia verkkobrändejä. Paikallisista hakupalveluista ainoastaan eniro.fi nousi kolmenkymmenen arvostetuimman verkkobrändin joukkoon sijalle 26. Tutkimus vahvistaa eniro.fi:n paikallista asemaa arkipäivän haasteiden ratkaisijana, sillä palvelu helpottaa erityisesti ihmisten, yritysten, palveluiden ja reittien löytymistä Suomessa. "Tutkimuksesta on luettavissa, että suomalaiset arvostavat asiallisia, arkipäivän elämää helpottavia verkkopalveluita. Eniro.fi-hakupalvelu vastaa juuri tällaiseen tarpeeseen. Siksi onkin ilo nähdä, että arvostus palveluamme kohtaan on kasvanut edelleen viime vuoteen verrattuna," tuotekehitysjohtaja Stefan Anderson sanoo. Tutkimuksen mukaan eniro.fi:n asema käytetyimpänä, tunnetuimpana ja arvostetuimpana paikallisena hakupalveluna on edelleen vahvistunut viimeisen vuoden aikana. Palvelun käyttö on kasvanut, sillä eniro.fi:tä käyttää lähes puolet internetiä viikottain käyttävistä. Tutkimus osoittaa myös, että palvelu on noussut tunnetuimpien verkkobrändien listalla sijalle 9. Taloustutkimus Oy teki Verkkobrändien arvostus Suomessa -tutkimuksen tänä vuonna yhdeksättä kertaa. Tutkimuksessa selvitettiin verkkobrändien tunnettuutta ja arvostusta suomalaisten internetin käyttäjien keskuudessa. Tutkimusaineistoa kerättiin kahdessa vaiheessa 3.-11.6.2009 sekä 4.-11.9.2009. Vastaajia oli tutkimuksen ensimmäisessä vaiheessa 3613 ja toisessa 4389.