Esittelyssä monipuoliset ja ympäristöystävälliset projektorit opetuskäyttöön

Eloisat värit ja helppokäyttöisyys tehostavat oppimista

Epson, maailman johtava projektorivalmistaja*1 , julkaisee päivitetyn version oppilaitoksille ja yrityksille tarkoitetusta kustannustehokkaasta 3LCD-perusprojektorivalikoimasta*2. EB-98-, EB-945-, EB-965- ja EB-955W-projektorit antavat rahalle runsaasti vastinetta ja niissä on uusia toimintoja, kuten ohjaajatoiminto. Projektorit tulevat saataville joulukuusta 2013 alkaen.

Nämä uudet projektorit on varustettu entistä suuremmalla valoteholla ja niissä on uusia toimintoja, kuten langalliset ja valinnaiset langattomat verkkoyhteydet, Colour Universal Design (CUD), HDMI-tulo, A/V-liukusuojus ja vaakasuuntaisen trapetsikorjauksen liukusäädin. Valkoisen ja värillisen valon teho on suuri, jolloin värit ovat jopa kolme kertaa kirkkaammat*3, eikä huonetta tarvitse pimentää. Helppokäyttöisten projektoreiden kontrastisuhdetta on parannettu arvoon 10 000:1, joten kuvat ovat teräviä ja selkeitä.

Epsonin projektorien tuotepäällikkö Paul White sanoo: "Kuuntelimme opetusalan käyttäjiemme toiveita, ja loimme ohjaajatoiminnon. Lisäksi varmistimme, että koko valikoimassa on langallinen tai langaton verkkoliittymä sisällön jakamista varten. Koska älylaitteista, kannettavista ja tablet-tietokoneista jaetaan jatkuvasti yhä enemmän sisältöä, loimme iProjection-sovelluksen, joka mahdollistaa projektorien käytön iOS- ja Android-laitteilla. Sen avulla näistä laitteista on helppo jakaa sisältöä projektoriin. Lisätietoja iProjection-sovelluksesta on osoitteessa www.epson.eu/iprojection."

Enemmän ohjausta ja yhteistyötä
EB-98-, EB-945-, EB-965- ja EB-955W-projektorien uudella ohjaajatoiminnolla PC:t ja älylaitteet voivat helposti kytkeytyä projektoriin samalla kun opettaja tai kokouksen isäntä ohjaa projektorin näyttämää sisältöä. Näin esittäjä voi helposti hallita, millaista sisältöä jaetaan ja milloin. Samanaikaisesti yhteyden voi muodostaa jopa 50 ihmistä.

Ympäristöystävälliset ominaisuudet
Tämän tuotevalikoiman projektorien valikkonäytössä on uusi Eco-välilehti, jossa voit näyttää ja määrittää kaikki ympäristöystävällisyystoiminnot yhdessä paikassa. Toiminnoilla säästät sekä ympäristöä että rahaa.

Lampun automaattinen himmennystoiminto säätää lampun kirkkautta näytetyn kuvan kirkkauden mukaan, mikä vähentää virrankulutusta ja pienentää näin sähkölaskua ja ympäristön kuormitusta. Lisäksi kontrastisuhde paranee. A/V-liukusuojustoiminto ja lepotila siirtävät projektorin erittäin matalan kirkkauden tilaan, mikä pienentää lampun tehonkulutusta 70 prosenttia.

Helppokäyttöinen
HDMI-tulolla on helppo toistaa teräväpiirtovideota ja -ääntä kaikissa tilanteissa: yrityskäytössä, opetustilanteessa tai viihdekäytössä.

Kuvan kohdistus on joustavaa, koska projektorissa on Epsonin ainutlaatuinen vaakasuuntaisen trapetsikorjauksen liukusäädin ja automaattinen pystysuuntainen trapetsikorjaus. Siksi kuva on aina suorakulmainen.

Epsonin Colour Universal Design (CUD) -ominaisuuden ansiosta myös värisokeat käyttäjät voivat tarkastella ja käyttää ohjauspaneelia helposti. Ohjauspaneelin LED-värit ja selkeät valikkokuvakkeet tekevät projektorin käytöstä helppoa kaikille.

EB-98, EB-945, EB-965 ja EB-955W ovat saatavilla marraskuusta 2013 alkaen verolliseen hintaan 769 €, 819 € , 859 € ja 859 €.

-Loppu-

*1 Kyselyn suoritti Futuresource Consulting Limited vuosina 2001–2012.
  *2 Korvaa tuotteet EB-93e, EB-93H, EB-95, EB-905, EB-925, EB-915W
  *3 Verrattuna johtaviin yhden sirun DLP-yritys- ja opetusprojektoreihin heinäkuusta 2011 kesäkuuhun 2012 koottujen NPD-tietojen perusteella. Värikirkkaus (värivaloteho) mitataan  IDMS 15.4 -standardin mukaisesti. Värikirkkaus vaihtelee käyttöolojen mukaan. Lisätietoja osoitteessa www.epson.eu/CLO

Epsonin projektorien tuotepäällikkö Paul White