Edistyksellisempiä ja terävämpiä esityksiä

Uusi projektorivalikoima tarjoaa täydellisen kuvan ja innovatiivisia ominaisuuksia

Epson julkistaa tänään joukon uusia projektoreita, jotka soveltuvat sekä kiinteästi asennettaviksi että mobiilikäyttöön. Uudet  projektorimallit EB-93, EB-95, EB-96W, EB-905, EB-915W ja EB-925 on suunniteltu yritys- ja opetuskäyttöön. Projektorit tuottavat korkeatasoisen kuvan kaikissa valaistusolosuhteissa ja niiden edistykselliset ominaisuudet tekevät esittämisestä tehokkaampaa. Projektorien helpon asennuksen ja käytön ansiosta käyttäjä voi keskittyä projektorin sijasta esitykseensä.

EB-9-sarjan projektorit heijastavat selkeän kuvan jopa päivänvalossa, joten valot voidaan pitää päällä ja yleisö näkee tehdä muistiinpanoja. Tämä on Epsonin 3LCD-tekniikan ja projektoreiden korkean valkoisen ja värillisen valotehon ansiota. Projektorien valoteho ulottuu 2 400 lumenista 3 500 lumeniin mallista riippuen.

Jokaisessa projektorissa on tehokas 16 watin kaiutin äänentoistoa varten, ja viidessä mallissa on myös mikrofoniliitäntä. Kuvat voidaan heijastaa nopeasti ja helposti suoraan USB-muistista, kamerasta tai kannettavalta kiintolevyltä. 3D-kohteet voidaan esittää liittämällä projektori Epsonin ELP-DC06-dokumenttikameraan.

Projektorien asennus on helppoa huoneen muodosta riippumatta. Vaikka projektori olisi kulmassa valkokankaaseen nähden, kuva voidaan nopeasti suoristaa automaattisen pystysuoran ja manuaalisen vaakasuoran trapetsikorjauksen avulla. Käytettävyyttä parantaa myös mallista riippuen 1,2- tai 1,6-kertainen optinen zoomi.

IT-tukihenkilöt voivat ohjata ja valvoa projektorilaitteistoa vaivatta käyttämällä Epsonin kehittyneitä EasyMP-verkko-ominaisuuksia. Järjestelmään voidaan määrittää automaattisia sähköpostihälytyksiä lämpötilasta ja lampun tilasta, jolloin laitetta ei tarvitse tarkistaa paikan päällä. Kuvat ja ääni voidaan lähettää verkossa lähiverkkoyhteyden kautta, ja asetukset voidaan säätää verkossa yhdestä paikasta.

Kaikissa sarjan projektoreissa on HDMI-liitäntä, ja joihinkin malleihin on saatavana valinnainen langaton yhteysmahdollisuus. Kannettavan tietokoneen liittämiseksi projektoriin tarvitaan vain yksi USB-kaapeli, ja näyttötilan vaihtaminen laitteesta toiseen onnistuu helposti kolmitoimisen USB-näyttöliitännän ansiosta.

Projektorien lampunkesto on jopa 6 000 tuntia eco-tilassa, ja niissä on myös entistä tehokkaampi pölysuodatin, joten laitteiden hankinta- ja käyttökustannukset pysyvät alhaisina ja niiden huoltoaika lyhenee.

Uudet projektorit ovat saatavilla maaliskuussa. Verolliset suositushinnat:

EB-93              799€

EB-95              899€

EB-96W          999€

EB-905            1 099€

EB-915W        1 199€

EB-925            1 199€

- tekniset lisätiedot: Epson / Panu Raninen, puh. (09) 8520 2238, panu.raninen(ät)epson.eu

- testit, tuotekuvat ja muut yhteydenotot: Epson / Johanna Sormunen, puh. (09) 8520 2230, johanna.sormunen(ät)epson.eu

Avainsanat: