Epson edistää edullista ja mukaansatempaavaa opetusta

Erittäin lyhyen heijastusetäisyyden interaktiiviset projektorit tehostavat esityksiä

Maailman johtava projektorivalmistaja[1] Epson esitteli opetus- ja koulutuskäyttöön tarkoitetut, erittäin lyhyen heijastusetäisyyden interaktiiviset projektorit viime vuonna. Tänä vuonna Epson esittelee projektorimalliston toisen sukupolven EDUCA-messuilla 27-28.1.2012 (osasto 3m21). Epson on kehittänyt projektoreita asiakkailta saamansa palautteen perusteella mm. lisäämällä interaktiivisten kynien herkkyyttä ja mahdollistamalla käytön ilman tietokonetta.

Erittäin lyhyen heijastusetäisyyden interaktiiviset projektorit

Interaktiivisten EB-485Wi- ja EB-475Wi-projektorien varustukseen kuuluu kaksi interaktiivista kynää. Opettajat ja opiskelijat voivat kirjoittaa taululle samaan aikaan, jolloin yhteistyö sujuu entistä helpommin. Nämä kevyet ja erittäin herkästi reagoivat kynät ovat helppokäyttöisiä ja uuden tunnistustoiminnon ansiosta ne havaitsevat tarkasti kosketuksen heijastuspintaan.

Projektorit tukevat yleisimpiä tietokoneohjelmia, ja niitä voidaan käyttää myös ilman tietokonetta. Varustukseen kuuluu pikatyökalu huomautusten lisäämistä varten. Opettajat voivat muuntaa minkä tahansa tasaisen pinnan interaktiiviseksi ilman tietokoneyhteyttä ja jopa lisätä huomautuksia liikkuvaan kuvaan ja valokuviin, kun projektori on kytketty DVD-soittimeen. Laitteen voi asentaa neljään eri asentoon.

Erittäin lyhyen heijastusetäisyyden projektorit

Ei-interaktiiviset mallit EB-485W, EB475W, EB-480 ja EB-470 pystyvät interaktiivisten projektorien tapaan heijastamaan suuren kuvan erittäin lyhyeltä etäisyydeltä, jolloin varjoja syntyy mahdollisimman vähän. Kaikki projektorit on helppo asentaa, ja kaikki tarvittavat varusteet sisältyvät pakkaukseen. Vaakasuuntainen trapetsikorjaus helpottaa kuvan kohdennusta. USB-liitännän ja sisäisen 16 watin kaiuttimen ansiosta kuvaa, ääntä ja selaustoimintoja varten tarvitaan vain yksi kaapeli. Nämä ominaisuudet muodostavat yhdessä täydellisen multimediaratkaisun.

Epson Europen tuotepäällikkö Raphael Payre sanoo: "Nämä uudet projektorit tarjoavat nykyaikaisille kouluille täydelliset työkalut nuorten mielenkiinnon herättämiseen. Niiden avulla oppimisympäristö voidaan muokata entistä kiinnostavammaksi. 3LCD-tekniikan ansiosta opettajat ja opiskelijat voivat nauttia selkeästä kuvasta sekä eloisista, luonnollisista väreistä ja syvistä mustan sävyistä jopa päivänvalossa. HDMI-liitäntä puolestaan takaa teräväpiirtosisällön laadukkaan toiston."

Raphael jatkaa: "Ymmärrämme, että useiden koulujen ja virastojen taloudellinen tilanne on kireä. Tätä silmällä pitäen olemme kehittäneet kuusi eri hintaista mallia, joiden kaikkien käyttökustannukset ovat pienet. Tämä on saavutettu muun muassa käyttämällä pitkäkestoisia lamppuja ja suodattimia."

Uudet projektorit esitellään Suomessa EDUCA-messuilla 27-28.1.2012 Helsingin Messukeskuksessa (osasto 3m21).  Projektorit tulevat myyntiin helmi- ja maaliskuun aikana.

Tärkeimmät ominaisuudet:

Tärkeimmät ominaisuudet EB-485Wi EB-475Wi EB-485W EB-475W EB-480 EB-470
Erittäin lyhyen heijastusetäisyyden laajakuvaesitykset XGA XGA
Tekee mistä tahansa esityspinnasta interaktiivisen - - - -
Täydellinen interaktiivinen ratkaisu: projektori, kaksi digitaalikynää, oma ohjelmisto, seinäkiinnitys - - - -
Interaktiivinen esitysten kommentointi ilman tietokonetta - - - -
Kaksi samanaikaista käyttöä tukevaa digitaalikynää - - - -
Erittäin herkät, tunnistustoiminnolla varustetut digitaalikynät - - - -
Parannettu poikkeama ja neljä asennusvaihtoehtoa: seinälle, kattoon, pöydän viereen ja pöydän alle - - - -
Kuvan kalibrointia ja ajureita ei tarvita - - - -
3100 lumenin valkoisen ja värillisen valon teho 2600 2600 3000 2600
Suuri kuvakoko, jopa 100 tuumaa / 254 cm