Epsonin ensimmäiset A3+-koon monitoimitulostimet

Epsonin uusien A3+-koon monitoimitulostimien mallisto sisältää kaksi laitetta, joilla voidaan tulostaa A3+-kokoon asti ja skannata, kopioida ja faksata A3-kokoon asti. Mallisto sisältää Workforce WF-7525- ja WF-7515-monitoimitulostimien ohella myös yksitoimisen WF-7015-mallin. Tulostimet ovat saatavilla tammikuusta alkaen suositushintaan €379, €279 ja €199 (sisältäen veron).

Epsonin uusi A3+-mallisto on suunniteltu auttamaan pienyrityksiä ja kotitoimistoja hyödyntämään rajalliset resurssinsa mahdollisimman tehokkaasti. Mallisto sopii erinomaisesti esimerkiksi graafisille suunnittelijoille, arkkitehdeille ja insinööreille; se tarjoaa täydellisen yhdistelmän taloudellisuutta, luotettavuutta ja nopeutta. Tulostimet voidaan jakaa usean käyttäjän kesken, sillä Wi-Fi- ja Ethernet-yhteydet kuuluvat kaikkien mallien vakiovarustukseen.

Tulosteet valmistuvat nopeasti ja tehokkaasti, ja vaativat toimistot voivat valita supernopean A4-koon kaksipuolistulostuksen (WF-7525- ja WF-7015-mallit), joka vähentää paperin käyttöä ja kustannuksia jopa 50 prosenttia.

WF-7525- ja WF-7015-mallit on varustettu 500 arkin kaksoispaperilokeroilla, jotka parantavat tuottavuutta, vähentävät täyttötarvetta ja mahdollistavat joustavamman materiaalien käytön. Malliston lippulaiva, WF-7525-monitoimitulostin on varustettu lisäksi 30 arkin automaattisella paperinsyöttölaitteella monisivuisten A3-kokoisten asiakirjojen skannausta, kopiointia ja faksausta varten.

Epson Europen pienyritysten mustesuihkuratkaisuista vastaavan osaston johtaja Alberto Raviolo kertoo: "Mallisto sisältää monia pienyritysasiakkaidemme toivomia ominaisuuksia. Nämä yrityslaatuisia tekstiasiakirjoja ja eloisia värejä tuottavat tulostimet mahdollistavat jopa 50 prosentin sivukohtaiset säästöt kilpaileviin lasertulostimiin verrattuna1. Yritykset voivat lisäksi tulostaa jopa 1 000 sivua4– kaksi riisillistä paperia – Epsonin erillisillä XL -musteilla, ja tulostamalla molemmille puolille paperin käyttö ja kustannukset voidaan leikata puoleen. Ja ENERGY STAR -hyväksytty alhainen virrankulutus auttaa pienentämään laitteen kokonaiskustannuksia ja ympäristövaikutuksia entisestään."

WF-7515- ja WF-7525-mallit sisältävät myös Epson Connect -sovelluksen, joka tuo enemmän joustavuutta ja vapautta tulostamiseen. Käyttäjät voivat helposti ja nopeasti tulostaa asiakirjoja ja valokuvia älypuhelimista ja tablet-tietokoneista langattomasti5. Lisäksi tulostus on mahdollista kaikkialta maailmasta lähettämällä asiakirjat tai kuvat sähköpostitse suoraan tulostimeen.

Tärkeimmät ominaisuudet WF-7015 WF-7515 WF-7525
A3+-tulostus
Skannaus, kopiointi ja faksaus A3-kokoon asti -
Jopa 50 prosenttia pienemmät sivukohtaiset kustannukset kuin vastaavissa lasertulostimissa[1]
Tulostusnopeus 15 sivua minuutissa mustavalkoisena, 8,4 sivua väreissä3 / 34 sivua minuutissa vedostilassa[2] - -
Tulostusnopeus 15 sivua minuutissa mustavalkoisena, 8,2 sivua väreissä3 / 34 sivua minuutissa vedostilassa2 -
Kaksipuolinen tulostusnopeus 7,7 sivua minuutissa mustavalkoisena / 5,2 sivua minuutissa[3] väreissä -
Automaattinen 30 arkin paperinsyöttölaite - Yksipuolinen Kaksipuolinen
Kaksipuolinen A4-tulostus, kopiointi ja faksaus - -
Iso edestä täytettävä paperilokero(t): 2 x 250 arkkia 250 arkkia 2 x 250 arkkia
Tarkka 1200 dpi:n skannaus -
Jopa 1 000 sivun tulostuskapasiteetti[4] Epsonin erillisillä XL Stag -musteilla
Jaettavissa käyttäjien kesken Ethernet- ja Wi-Fi-yhteydellä
Wi-Fi-yhteyden edistyksellinen WPA2-suojaus
Epson Connect – tulostus sähköpostista, älypuhelimesta tai tablet-tietokoneesta 5[5] -
Google Cloud Print: mobiilitulostus älypuhelimesta tai tietokoneesta -
Apple AirPrint: tulosta sähköpostiviestit, valokuvat, Web-sivut ja asiakirjat suoraan iOS-laitteesta[6] -
Epsonin DURABrite Ultra -musteilla tulostat laadukkaita, vettä ja korostuskynien jälkiä hylkiviä asiakirjoja, jotka eivät tahraannu eivätkä haalistu
6,3 cm:n LCD-näyttö -
USB-liitäntä ja muistikorttipaikat -
ENERGY STAR -standardin mukainen alhainen virrankulutus

[1] Vertailu on tehty kymmenen Ranskassa, Saksassa, Italiassa, Espanjassa ja Isossa-Britanniassa vuoden 2010 neljännellä neljänneksellä eniten myydyn A4-värilasertulostimen ja monitoimilaitteen kanssa IDC-tutkimuslaitoksen keräämien tietojen mukaan. Sivukohtainen kustannus on laskettu joulukuun 2010 Ranskan, Saksan, Italian, Espanjan ja Ison-Britannian virallisten hinnastojen ja julkaistujen riittoisuustietojen perusteella.

[2] Lue lisää osoitteesta www.epson.eu/testing

[3] Määritetty ISO/IEC 24734 -standardin mukaisesti: ESAT-keskiarvo toimistoluokan testissä (oletuksena yksipuolistulostus). Lue lisää osoitteesta www.epson.eu/testing

[4] Likimääräinen sivukapasiteetti perustuu ISO/IEC 24711- ja 24712‑standardeihin. Lue lisää osoitteesta www.epson.eu/testing

[5] Tukee seuraavia kieliä: englanti, saksa, ranska, italia, espanja, portugali ja hollanti. Vaatii langattoman Internet-yhteyden. Lisätietoja ja luettelo tuetuista laitteista on osoitteessa www.epson.fi