• Epson/

Epsonin uusi TM-T88V-kuittitulostin on kustannus- ja energiatehokkuuden edelläkävijä

Ensimmäinen Energy Star® -luokituksen saanut lämpökuittitulostin on ympäristöystävällinen ja tehostaa myyntipisteiden asiakaspalvelua

17.2.2010. Epsonin TM-T88V on kuittitulostin, jonka ansiosta kaupan alan yritykset voivat pienentää myyntipisteidensä käyttökuluja ja samalla hyödyntää kuitteja uutena asiakasviestinnän muotona. TM-T88V on Epsonin ensimmäinen lämpötulostin, joka pystyy tuottamaan aitoja harmaasävyjä. Kuiteista ja tositteista saadaan näin ulkoasultaan aiempaa näyttävämpiä. Epsonin viidennen sukupolven kassatulostimet perustuvat koeteltuihin ja innovatiivisiin tekniikoihin, jotka pidentävät tulostimen käyttöikää ja parantavat sen toimintavarmuutta. TM-T88V on suunniteltu suuria tulostusmääriä varten ja sen keskeisiä ominaisuuksia on parannettu merkittävästi edelliseen malliin verrattuna. Integroidun paperileikkurin elinkaari on kehitystyön tuloksena pidentynyt kolmanneksella kahteen miljoonaan leikkauskertaan. Keskimääräinen vikaantumisväli on vastaavasti pidentynyt 35 prosentilla 70 miljoonaan riviin, ja tulostuspään peitto on 50 prosenttia suurempi kuin neljännen sukupolven tuotteissa. Tulostimen erinomainen käyttövarmuus vaativimmissakin olosuhteissa perustuu uusiin, aiempaa lujempiin komponentteihin. TM-T88V sopii käytettäväksi esimerkiksi suurissa ravintolakeittiöissä, sillä vankat metallisaumat estävät kovalle mekaaniselle rasitukselle altistuvan kotelon kulumisen. Lisäksi paperinsyöttöä on vahvistettu siten, että varmatoiminen mekanismi estää viallisten kuittien tulostumisen. Jos paperin kulku ulos kotelosta estyy, kuitti puristuu kokoon, mutta leikkautuu silti useimmiten oikein. Ympäristönäkökohtia unohtamatta TM-T88V:n valmistusprosesseissa ja materiaaleissa on otettu huomioon ympäristönäkökohdat ja sillä on myös parempi CO2-tasapaino kuin yhdelläkään aiemmalla Epsonin lämpötulostimella. Lisäksi TM-T88V on maailman ensimmäinen lämpökuittitulostin, jolle on myönnetty energiaa säästävän toimistolaitteen Energy Star® -sertifikaatti. Laitteen paperinkulutukseen on niin ikään tehty merkittäviä parannuksia. TM-T88V:n uusi toiminto mahdollistaa kuittien rivivälin automaattisen pienentämisen ilman, että sisältö muuttuu. Yritykset voivat tämän ansiosta pienentää paperinkulutusta kuitin pituudesta riippuen jopa 15 prosenttia. Paperinkulutusta vähentää myös se, että seuraavan kuitin logo tulostuu ennen edellisen kuitin leikkaamista, joten kuitin alkuun ei jää tarpeettomia marginaaleja. Toimitukseen kuuluva sovitin 58 mm:n levyiselle paperille puolestaan mahdollistaa vieläkin suuremmat säästöt paperinkulutuksessa. Tehokasta mainontaa suurikontrastisella grafiikalla Toinen TM-T88V:n etu on laitteen grafiikkatulostusominaisuus. Kyseessä on Epsonin ensimmäinen myyntipisteisiin tarkoitettu lämpötulostin, jolla voi tulostaa kuitteihin aitoja harmaasävyjä. Kassakuiteista saadaan aiempaa näyttävämpiä lisäämällä niihin laadukasta grafiikkaa, kuvia ja logoja. Olipa kyseessä yksittäinen kassatosite tai markkinointikampanja, kassakuittipaperi on erittäin tehokas markkinointiväline, joka tavoittaa asiakkaat suoraan. Ohjelmisto kaikkiin tilanteisiin – nyt myös Mac OS- ja Linux-ympäristöihin TM-T88V-tulostimeen on saatavilla laaja valikoima ohjelmistotyökaluja, jotka helpottavat tulostimen integrointia ja etähallintaa. Epsonin uusi kuittitulostin tukee kaikkien markkinoilla olevien Windows-alustojen lisäksi Mac OS -käyttöjärjestelmää (versiosta 10.4 alkaen) sekä ensimmäisenä laitteena myös yleisimpiä Linux-ympäristöjä. TM-T88V on saatavilla kaikkialla Euroopassa huhtikuussa 2010. • Säästää sähköä: maailman ensimmäinen Energy Star® -luokituksen saanut lämpötulostin • Toimitetaan yleisliitäntäkortin lisäksi USB-vakioliitännällä varustettuna • Aidot harmaasävyt: paras lämpötulostimelle mahdollinen harmaasävygrafiikan tulostusjälki • Säästää paperia: sisältää paperinkulutusta pienentävän ohjelmiston • Erittäin varmatoiminen: vikaantumisväli 70 miljoonaa riviä • Nopea: tekstin ja grafiikan tulostusnopeus jopa 300 mm/s (mustavalkotilassa) • Helppokäyttöinen sekä loppukäyttäjän että järjestelmänvalvojan näkökulmasta • Tukee useimpia nykyisistä käyttöjärjestelmistä: Windows, Mac OSx (versiosta 10.4 alkaen) sekä yleisimmät Linux-ympäristöt • Epsonin neljän vuoden takuu kaupalliseen käyttöön tarkoitetuille laitteille • Yhteensopiva aiempien mallien kanssa Lisätietoja antaa: Jarmo Niskanen puh. 09-8520 2232, jniskanen(at)epson.fi