Corbel Oy manageeraamaan Tilkkaa

Corbel Oy ja Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera ovat laajentaneet yhteistyötään ja tehneet sopimuksen Tilkan hoivapalvelukeskuksen ja toimistotalo Tilkan Viuhkan manageerauksesta.

Kulttuurihistoriallisesti arvokkaaseen Tilkan kiinteistöön Helsinkiin valmistuu vuoden vaihteessa Suomen suurin yksityinen vanhusten hoivapalvelukeskittymä. Sen päävuokralaisena toimii Esperi Care Oy. Hoivakodin lisäksi Tilkkaan tulee FysioSporttis Oy, hammaslääkäriasema sekä muita terveydenhoitoon liittyviä palveluita.

Hoivapalvelukeskuksen viereen on rakenteilla toimistotalo Tilkan Viuhka. Tilkan Viuhkaan valmistuu 4 444m2 verran toimistotilaa kesäkuussa 2009.

Etera on tehnyt Tilkan entisen sotilassairaalan rakentamis- ja entisöintityötä tiiviissä yhteistyössä Museoviraston kanssa. Uudistustyön myötä Tilkan kiinteistön komeat vanhat puitteet saavat uuden hienon tehtävän. Toimistorakennuksen suunnittelussa on erityisesti huomioitu arvokas ympäristö ja talo on pyritty sovittamaan sulavasti yhteen Tilkan funkisrakennuksen kanssa.

”Tilkan hoivapalvelukeskus ja toimistotalo ovat meille iso ja tärkeä kohde. Tilaa on lähemmäs 20 000 m2 ja tiloissa on monta vuokralaista sekä paljon erilaisia tarpeita. Kiinteistöjen omistajana meidän tehtävänämme on varmistaa, että vaativakin toiminta sujuu ongelmitta kaiken aikaa”, kertoo Eteran kiinteistösijoituspäällikkö Hannu Keinänen.

” Sopimus vahvistaa entisestään rooliamme myös palvelukeskusten managerina. Tilkassa korostuvat historialliset arvot ja korkea laatuvaatimus sekä toimintavarmuus. Useiden eri käyttäjien tarpeiden huomioonottaminen kaikkina vuorokaudenaikoina tuo myös omat haasteensa palveluntuottajille kiinteistössä.”, toteaa toimitusjohtaja Harri Oesch Corbel Oy:stä.