Etera ja Hotelli Tallukka aloittavat yhteistyön

Eläkevakuutusyhtiö Etera ja Hotelli Tallukka aloittavat työhyvinvointiyhteistyön. ”Yhteistyön myötä voimme palvella Päijät-Hämeen alueen asiakasyrityksiämme entistä paremmin”, Eteran asiakaspäällikkö Jarno Pölönen Lahdesta kertoo.

Yksi työelämän haasteista on, miten saada yhä useampi jatkamaan työssä mahdollisimman pitkään. Etera tarjoaa työhyvinvointipalveluita, joilla työnantaja voi edistää ja tukea työntekijöidensä työssä jatkamista. Tärkeä osa palvelua ovat hyvät yhteistyökumppanit. Kuntotestejä ja työhyvinvointipäiviä Etera tarjoaa asiakkailleen tutkittuun tietoon perustuvan palvelukonseptin, josta voidaan räätälöidä kuhunkin yritykseen sopiva työhyvinvointipaketti. Etera järjestää asiakasyrityksilleen yhteistyössä palveluntuottajaverkoston kanssa työhyvinvoinnin kehittämishankkeita ja työhyvinvointipäiviä. ”Nyt meillä on mahdollisuus laajentaa verkostoamme Lahdessa ja suositella Tallukkaa Päijät-Hämeen yrityksille”, Eteran asiakaspäällikkö Jarno Pölönen sanoo. Esimerkiksi Eteran asiakkaille tutut SuomiMies-testit voidaan järjestää Hotelli Tallukassa ja saada näin yrityksen henkilöstön työkunto testattua. ”Kuntotestit ovat osoittautuneet toimivaksi malliksi herätellä sekä miehiä että naisia kohti terveellisempää elämäntapaa”, työhyvinvoinnin asiantuntija Sirpa Arffman Eterasta kertoo. Vääksyssä sijaitsevassa Tallukassa voidaan järjestää myös laajempia kehittämishankkeita. Ajoissa liikkeelle Työelämässä jaksaminen on monisäikeinen asia. Siihen vaikuttavat esimerkiksi työn sisältö, työolot, oma asenne ja terveydentila. Viime kädessä jokainen on kuitenkin itse vastuussa omasta terveydestään. Työkuntoon kannattaa panostaa jo mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. ”Työpaikoilla ja yrityksillä on suuri merkitys työkunnon kehittäjinä. Työhyvinvointia ei luoda hetkessä”, Jarno Pölönen toteaa. Etera edistää työhyvinvointia ja tukee työssä jatkamista ja työurien pidentämistä. Tavoitteena on vähentää työkyvyttömyysriskejä, edistää työssä viihtymistä ja auttaa suomalaisia jaksamaan työssä pidempään.

Avainsanat: