Etera ja Kuopion Yrittäjät ry solmivat yhteistyösopimuksen

Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera ja Kuopion Yrittäjät ry on solminut yhteistyösopimuksen vuodelle 2006. Etera on myös mukana Vuoden Senioriyrittäjän palkitsemisessa 2. helmikuuta. ”Etera haluaa tehdä yhteistyötä Kuopion seudun yrittäjien kanssa ja suunnata yrittäjille entistä enemmän palveluita tulevaisuudessa. Laajennamme toimintaamme myös avaamalla aluetoimiston Kuopioon tämän kevään aikana”, kertoo varatoimitusjohtaja Hannu Tarkkonen Eterasta.

Vuoden Senioriyrittäjäksi valittiin tänä vuonna Männistön Teboil-huoltamon pitäjä, yrittäjä Pertti Lyytinen. ”Vuoden Senioriyrittäjän valinta on hieno tapa antaa tunnustusta pitkän linjan yrittäjille hyvästä yritystoiminnasta ja jaksamisesta. Yhteistyöllä Kuopion yrittäjien kanssa Etera hakee myös paikallista näkyvyyttä. Haluamme tarjota yrittäjäasiakkaillemme entistä parempaa palvelua myös uusien aluetoimistojen kautta”, kertoo Tarkkonen. Yrittäjät ovat Eteralle entistä tärkeämpi asiakasryhmä tulevaisuudessa, koska Etera alkaa ensi vuoden alusta vakuuttaa myös yrittäjiä. Kun uusi työntekijäin eläkelaki TyEL tulee voimaan vuoden 2007 alusta, saa Eterasta YEL-vakuutuksen lisäksi kaikkien työntekijöiden työeläkevakuutukset toimialasta riippumatta. Myös nykyiset TEL-vakuutukset voi siirtää Eteraan vuonna 2007. Etera avaa aluetoimiston Kuopion lisäksi myös Tampereella, Turussa ja Oulussa tämän kevään aikana. Yhteistyötä myös muiden yrittäjäjärjestöjen kanssa on suunnitteilla.