Etera menestyi kesäkuun siirtokierroksella

Eläkevakuutusyhtiö Etera teki positiivisen tuloksen kesäkuun lopussa päättyneellä työeläkevakuutusten siirtokierroksella. ”Aktiivinen asiakastyö ja vakuutusten myynti ovat tuottaneet tulosta”, Eteran varatoimitusjohtaja Hannu Tarkkonen kommentoi. Kesäkuun siirtokierros lisää Eteran maksutuloa noin 3,3 miljoonaa euroa vuodessa.

Palkkasummissa mitattuna Etera jäi noin 16 miljoonaa euroa voitolle. Eteraan tulevien TyEL-vakuutusten palkkasumma on yhteensä noin 41 miljoonaa euroa vuodessa. Eterasta pois lähtevien TyEL-vakuutusten palkkasumma on puolestaan noin 25 miljoonaa euroa vuodessa.

”Saimme uusia asiakkaita, ja lisäksi joukossa oli meille kaikki vakuutuksensa keskittäviä yrityksiä sekä paluumuuttajia”, Eteran varatoimitusjohtaja Hannu Tarkkonen kertoo.

Tarkkonen on tyytyväinen, että Etera sai uusia asiakkaita myös uusilta toimialoilta. ”Tavoitteenamme on ollut asiakaskunnan laajentaminen etenkin palvelualoille ja teollisuuteen. Tässä olemme onnistuneet hyvin”, hän toteaa. Etera sai asiakkaita muun muassa turvallisuuspalveluiden, terveyspalveluiden ja rakennusteollisuuden alalta.

Uusia TyEL-vakuutuksia tuli Eteraan 51. Muihin työeläkeyhtiöihin siirtyi Eterasta 275 TyEL-vakuutusta. ”Eterasta lähteneet asiakkaat olivat pääasiassa pieniä yrityksiä”, Tarkkonen sanoo. Yrittäjien YEL-vakuutuksia Etera sai 27, ja Eterasta siirtyi pois 38 YEL-vakuutusta.

TyEL- ja YEL-vakuutuksen voi siirtää työeläkeyhtiöstä toiseen neljännesvuosittain. Kesäkuussa siirretyt vakuutukset tulevat voimaan uudessa työeläkeyhtiössä lokakuun alussa.