Etera myi Swing Life Science Centerin Commerz Real AG:lle

Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera myi Swing Life Science Centerin Keilaniemessä saksalaisen Commerz Real AG:n hallinnoimalle rahastolle 30.6.2009 allekirjoitetulla kauppakirjalla noin 120 miljoonalla eurolla.

Keilaniemessä sijaitseva Swing Life Science Center koostuu viidestä toimistotalosta, jotka on rakennettu vaiheittain vuosina 2003–2008. Rakennuksien vuokrattava pinta-ala on yhteensä noin 32,000m². Suurimpina vuokralaisina kohteessa toimivat CSC - Tieteen tietotekniikan keskus, Neste Jacobs, Finnzymes, Bayer ja Huhtamäki. ”Etera on erittäin tyytyväinen kaupan lopputulokseen. Kaupan myötä pienennämme toimistokiinteistöjen painoa kiinteistösalkussamme ja samalla vapautamme pääomia uusiin kiinteistösijoituksiin ja mahdollisesti muihin sijoitusluokkiin”, Eteran kiinteistöjohtaja Timo Sotavalta perustelee kauppaa. Eteralla on kaupan jälkeen kiinteistösijoituksia yhteensä 770 miljoonan euron arvosta. Eteran sijoitusomaisuuden kokonaisarvo on noin 4,9 miljardia euroa. Commerz Real AG on saksalaisen Commerzbank AG:n täysin omistama tytäryhtiö joka hallinnoi kiinteistöomaisuutta maailmanlaajuisesti noin 43 miljardin euron arvosta. Swing Life Science Center on Commerz Real AG:n ensimmäinen sijoitus Suomessa. Leimdörfer toimi myyjän kaupallisena, ja Asianajotoimisto Merilampi juridisena neuvonantajana kaupan järjestelyssä.

Avainsanat: