Etera myi viisi kiinteistöyhtiötä PE Kiinteistörahasto I Ky:lle

Etera myi 28.10.2009 viisi kiinteistöyhtiötä PE Kiinteistörahasto I Ky:lle noin 12,5 miljoonan euron velattomaan kauppahintaan. Kohteet ovat Etelä-Suomessa sijaitsevia tuotannollisessa käytössä olevia kiinteistöjä.

PE Kiinteistörahasto I Ky on lokakuussa 2009 perustettu kiinteistörahasto, joka sijoittaa pienehköihin logistiikka- ja tuotantokiinteistöihin Suomessa. Rahaston suurin sijoittaja on Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera. Rahasto osti 28. lokakuuta myös 11 kiinteistökohdetta Panostaja-konsernilta noin 14,2 miljoonan euron velattomalla kauppahinnalla. Osana tätä järjestelyä Panostaja Oyj tuli sijoittajaksi rahastoon 27 prosentin osuudella. PE kiinteistörahasto I Ky:n kiinteistösalkun arvo on Eteran ja Panostajan sekä yhden ulkopuolisen tahon kanssa tehtyjen kauppojen jälkeen noin 30 miljoonaa euroa koostuen 16 tuotantokiinteistöstä Keski- ja Etelä-Suomen alueella sekä 50 prosentin osuudesta Tampereen Lahdesjärven alueella sijaitsevaan maa-alueeseen. Rahaston hallinnointiyhtiönä toimii CFI Management Oy.