Etera osti Swing Life Science Centerin kolmannen talon

Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera Viestintä / Milja Helin p. 010 553 3524 milja.helin@etera.fi TIEDOTE 29.10.2003 Etera osti Swing Life Science Centerin kolmannen talon Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera sijoitti Espoon Keilaniemeen rakenteilla olevaan Swing Life Science Center -yrityskeskittymän kolmanteen taloon. Kauppa solmittiin 29.10.2003. Swing Life Science Center -hankkeen kokonaistoteutuksesta vastaa Rakennusosakeyhtiö Hartela. Kauppakirjan allekirjoittivat Eteran toimitusjohtaja Lauri Koivusalo ja Hartelan toimitusjohtaja Lasse Johansson. Yrityskeskittymään tulee bioteknologian sekä informaatio-, materiaali- ja prosessiteknologian huippuyrityksiä sekä hyvinvointialan yrityksiä. Kolmannen talon pääkäyttäjäksi tulee CSC-Tieteellinen Laskenta Oy. Etera omistaa myös kohteen ensimmäisen vaiheen talot 1 ja 2, jotka valmistuvat joulukuussa 2003. Ensimmäisten talojen yhteistilavuus on 72 400 m3 ja vuokrattava pinta-ala noin 11 000 m2. Nyt hankittu kolmas talo valmistuu keväällä 2005. Swing Life Science Center -keskittymään on suunniteltu yhteensä viisi taloa, joista loput kaksi valmistuvat vuosina 2005 - 2006. Keskinäisen Eläkevakuutusyhtiön Eteran koko kiinteistösijoitusomaisuuden arvo oli kesäkuun lopussa 429 milj. euroa. Kiinteistösijoitusten osuus koko sijoitusomaisuudesta on noin 11 prosenttia. Lisätietoja: Kiinteistösijoituspäällikkö Timo Sotavalta, Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera, p. 010 553 3637, gsm 040 732 5577 sähköposti: timo.sotavalta@etera.fi Johtaja Kimmo Aspholm, p. (09) 7559 9334, gsm 050 2271 tai kiinteistökehitysjohtaja Heikki Levo, p. (09) 7559 9227, gsm 050 2274, Rakennusosakeyhtiö Hartela. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/29/20031029BIT00710/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/29/20031029BIT00710/wkr0002.pdf