Etera osti Swing Life Science Centerin neljännenkin talon

Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera sijoitti Espoon Keilaniemeen rakennettavaan Swing Life Science Centerin neljänteen taloon. Etera omistaa myös yrityskeskittymän kolme ensimmäistä taloa. Hankkeen kokonaistoteutuksesta vastaa Rakennusosakeyhtiö Hartela.

Neljännen talon kauppakirjan allekirjoittivat eilen maanantaina 20.6.2005 Eteran toimitusjohtaja Lauri Koivusalo ja Hartelan toimitusjohtaja Lasse Johansson. Swing Life Science Centerin neljäs talo valmistuu kesällä 2006, ja sen pinta-ala on noin 5 400 m. Neljännen talon pääkäyttäjäksi tulee Schering Oy. Etera omistaa myös kohteen kolme ensimmäistä taloa, jotka ovat valmistuneet vuonna 2003 ja keväällä 2005. Yrityskeskittymässä on bio-, prosessi- ja materiaaliteknologian sekä informaatio- ja hyvinvointiteknologian yrityksiä. Kaikkiaan Swing Life Science Centeriin tulee viisi taloa, ja koko laajuus tulee olemaan noin 32 500 m. ”Omistamme nyt neljä taloa koko hankkeesta. Sijoitus on iso, mutta riskit jakautuvat monien eri sopimusten vuoksi pieniin osiin. Ja sijainti Espoon Keilaniemessä on erinomainen, mikä on tietysti sijoittajan kannalta tärkeää”, Lauri Koivusalo perusteli. Eteran kiinteistösijoitusten arvo käyvin arvoin on noin 530 miljoonaa euroa, mikä on noin 11 prosenttia Eteran koko sijoituskannasta. Kiinteistösijoitusten tuotto käyvin arvoin oli viime vuonna 6,4 prosenttia. Se ylitti valmiiden kiinteistöjen tuottoa mittaavan Kti-tuottoprosentin, joka oli 5,6. Lisätiedot: kiinteistöjohtaja Timo Sotavalta, Etera, p. 010 553 3637 tai 040 732 5577, timo.sotavalta@etera.fi toimitusjohtaja Lauri Koivusalo, Etera, p. 010 553 3500 tai 050 594 2010, lauri.koivusalo@etera.fi kiinteistökehitysjohtaja Heikki Levo, Rakennusosakeyhtiö Hartela, p. (09) 7559 9227 tai 050 2274, heikki.levo@hartela.fi