Etera sijoitti sopimusten verkkopankkiin

Eläkevakuutusyhtiö Etera on sijoittanut kansainvälistä Sopimusten Verkkopankkia rakentavaan Sopima Oy:hyn. ”Sopiman liikeidea on erinomainen ja kasvunäkymät hyvät”, varainhoitaja Tatu Hemmo Eterasta perustelee.

”Suomi tarvitse innovaatioita ja innovaatiot tarvitsevat rahoitusta. Olemme erittäin tyytyväisiä Eteran sijoitukseen. Se antaa meille mahdollisuuden rakentaa toimiva ratkaisu, jollaiselle on jo kova kysyntä markkinoilla”, kertoo Sopiman toimitusjohtaja Jaan Apajalahti. Sopima on tänä vuonna toimintansa aloittanut ohjelmistoyritys, jolla on tuore liikeidea. ”Yrityksillä on sopimustensa kanssa lukuisia haasteita. Sopimuksia on työläs tehdä ja niiden sisältämät velvoitteet ja oikeudet pääsevät usein unohtumaan”, kertoo Apajalahti. ”Sopima vastaa haasteeseen täysin uudenlaisella Sopimusten Verkkopankilla, palvelulla joka tuo sopimukset osaksi organisaation jokapäiväistä toimintaa.” Etera sijoittaa kasvuyrityksiin harkiten Etera sijoittaa kotimaisiin listaamattomiin yrityksiin aktiivisesti, mutta valikoiden. Sijoitukset harkitaan tarkasti, ja kriteerinä käytetään muun muassa yrityksen kannattavuutta ja kehitysvaihetta. Eteran sijoitukset ovat aina vähemmistösijoituksia. ”Sijoitamme kotimaisiin, kannattaviin kasvuyrityksiin, joilla on selkeä, aktiivinen pääomistaja ja ammattitaitoinen johto”, Eteran varainhoitaja Tatu Hemmo kertoo. ”Sopiman kohdalla nämä kriteerit täyttyivät. Uskomme Sopiman kasvumahdollisuuksiin”, Hemmo jatkaa. Tehoa sopimustenhallintaan Sopimusten Verkkopankki tuo tehoa organisaatioiden sopimustenhallintaan: se mahdollistaa nopean ja läpinäkyvän sopimisen prosessin ja paremman riskienhallinnan. ”Verkkopalvelumme avulla yritykset voivat lyhentää sopimusprosesseja, vähentää riskejä ja hallita kaikkea sopimustietoa tehokkaasti. Säästöjä tulee sekä rahassa että ajassa mitattuna”, Apajalahti listaa palvelun etuja.

Avainsanat: