Etera vuokraa Tilkan Viuhkan Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselle

Eläkevakuutusyhtiö Etera vuokraa valtaosan toimistotalo Tilkan Viuhkasta Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselle (THL). Vuokrasopimus allekirjoitettiin torstaina 4.6.2009. Tilkan Viuhka sijaitsee Helsingin Pikku Huopalahdessa entisen keskussotilassairaala Tilkan kupeessa.

”On hienoa, että terveyden ja hyvinvoinnin keskittymä kasvaa ja vahvistuu Tilkanmäellä”, Eteran kiinteistösijoituspäällikkö Hannu Keinänen sanoo. Modernia toimistotilaa Tilkan kupeessa Viisikerroksisessa Viuhkassa on kaikkiaan 4 444 neliötä toimistotilaa. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos vuokraa kaikkiaan neljä toimistokerrosta sekä lisäksi kokoustilaa. ”Vapaata, muuntojoustavaa toimistotilaa on jäljellä vielä ensimmäisessä kerroksessa noin 750 neliötä. Se on jaettavissa myös pienempiin yksiköihin”, Keinänen sanoo. ”Naapurissa sijaitsevan Tilkan palvelut ravintoloineen, auditorioineen ja kabinetteineen ovat kätevästi Viuhkan työntekijöiden ja muiden ulkopuolisten käytettävissä”, Keinänen mainitsee. Etera omistaa myös Tilkan, joka avasi ovensa monipuolisena hoivapalvelu- ja hyvinvointikeskuksena. Terveyden ja hyvinvoinnin keskittymä vahvistuu Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksella on jo ennestään toimintaa Tilkanmäellä, joten muutto Tilkan Viuhkaan on mieluisa ratkaisu. ”Haluamme keskittää toimintaamme alueelle”, THL:n osastojohtaja Mikko Nissinen toteaa. ”Viuhkaan muuttaa THL:n yhden toimialan, Hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen, yksiköitä. Uusiin tiloihin muuttaa syyskuussa kaikkiaan noin 190 työntekijää”, Nissinen jatkaa. Viuhka sulautuu hyvin vaativaan ympäristöön Tilkan Viuhka sulautuu hyvin legendaarisen Tilkan vaativaan ympäristöön. Ilme on nykyaikaista funkista, ja yhdistäviä piirteitä löytyy entisen keskussotilassairaalan kanssa. Tilkan Viuhkan on rakentanut Oy Alfred A. Palmberg Ab, joka vastaa myös Viuhkan vuokrauksesta. Se peruskorjasi myös Tilkan uuteen loistoonsa. Sekä Tilkan peruskorjauksen että Viuhkan pääsuunnittelusta vastasi arkkitehti Bratislav Toskovic Parviainen Arkkitehdit Oy:stä.