Eteran senioritalossa Kemissä vietettiin harjannostajaisia

Eläkevakuutusyhtiö Eteralle on valmistumassa Kemin ydinkeskustaan vuokra-asuntoja yli 55-vuotiaille senioreille. Rakentaja on paikallinen yhtiö Rakennusliike M. Kurtti Oy. Senioritalon harjannostajaisia vietettiin torstaina 25.9. Joulukuussa 2008 valmistuvaan kerrostaloon tulee 35 korkeatasoista asuinhuoneistoa. Asuntojen vuokrauksesta vastaa SKV Kiinteistönvälitys Oy.

Etera on noin 860 miljoonan euron kiinteistösijoituksillaan yksi Suomen suurimmista kiinteistösijoittajista. Painopistettä on viime vuosina siirretty seniori- ja palvelutaloihin. Sekä valmiita kiinteistöjä että hankkeita on ympäri Suomen. ”Olemme lisänneet kiinteistösijoituksia myös Pohjois-Suomessa. Tämä on meille konkreettinen tapa tukea työllisyyttä sekä auttaa jo työuransa tehneiden seniorien asumistarpeissa”, korostaa Eteran varatoimitusjohtaja Hannu Tarkkonen.
Etera osti Kiinteistö Oy Kemin Valtakatu 10:n asuinhuoneistojen osakekannan Rakennusliike M. Kurtti Oy:ltä viime vuoden lopulla. Valtakatu 10 on Eteran ensimmäinen kiinteistösijoituskohde Kemissä. Aiemmin Eteralle on valmistunut senioritalo Länsipiha Tornioon vuonna 2007. ”Seniori- ja palvelutalojen kysyntä on joka puolella maata kova. Esimerkiksi Torniossa kaikki senioriasuntomme vuokrattiin hetkessä”, kertoo Eteran kiinteistöjohtaja Timo Sotavalta. ”Paljon kiinnostusta on herättänyt myös Helsingissä tänä vuonna avautuva entisen sotilassairaalan tiloihin remontoitu palvelutalo Tilkka.”

Kiinteistö Oy Kemin Valtakatu 10 sijaitsee erinomaisella paikalla Kemin ydinkeskustassa torin laidalla. Taloon rakennetaan 35 korkeatasoista asuntoa, joiden koot vaihtelevat 43 m2:stä 70,5 m2:iin. Kaikkiin huoneistoihin kuuluu sauna ja huoneistoista on sisäyhteys kellarissa sijaitsevaan 50 auton autohalliin. Kiinteistön katutason liikehuoneistot eivät tule Eteran omistukseen.

Omalle, reilun 2 000 m2:n tontille nousevan rakennuksen kokonaisala on 5 750 m2, josta kerrospinta-ala on 3 175 m2. Rakennushankkeen kustannusarvio on 7,3 miljoonaa euroa.

Valtakatu 10:n senioritalon rakentava kemiläinen Rakennusliike M. Kurtti Oy on myös kohteen perustajaurakoitsija. Eteran omistamia huoneistoja vuokraa SKV Kiinteistönvälitys Oy Kemissä. Ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan taloon tammikuussa 2009.

Lisätietoja
Kiinteistöjohtaja Timo Sotavalta, Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera, p. 040 732 5577, timo.sotavalta@etera.fi
Toimitusjohtaja Mikko Kurtti, Rakennusliike M. Kurtti Oy, p. 0400 392 586, mikko.kurtti@mkurtti.com

Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera vakuuttaa kaikkien yksityisalojen työntekijöitä ja yrittäjiä. Se huolehtii työntekijöiden ja yrittäjien eläketurvasta ja edistää työhyvinvointia. Vakuutettuja Eteralla on noin 325 000. Eläkkeitä Etera maksaa 860 miljoonaa euroa 156 000 eläkkeensaajalle. Eläkevaroja turvaavia sijoituksia Eteralla on noin 6 miljardia euroa.
Lisätietoja www.etera.fi