Hämeenlinnan Lintumäen hoivapalvelukeskus valmistuu vuoden vaihteessa

Lintumäen hoivapalvelukeskus Hämeenlinnassa on edennyt harjakorkeuteensa. Keskinäisen Eläkevakuutusyhtiön Eteran ja Rakennus K.Karhu Oy:n rakennushanke Teerentiellä valmistuu vuoden vaihteessa ja otetaan käyttöön tammikuun alussa. Palvelujen tarjonnasta vastaa yksi Suomen suurimmista hoivapalvelualan yrityksistä, Esperi Care Oy. Hoivapalvelukeskus tarjoaa ikääntyville tarkoitettua asumispalvelua ja ympärivuorokautista hoitoa, ja sinne tulee 34 asukaspaikkaa.

Uudesta hoivapalvelukeskuksesta vastaa yksi Suomen suurimmista alan toimijoista, Esperi Care Oy, joka tarjoaa asumis-, kotihoito- ja turvapuhelinpalveluja ikääntyneille. Lintumäen hoivapalvelukeskuksen sisustus- ja kalusteratkaisujen lähtökohtana on ollut turvallisuus, omatoimisuuden tukeminen ja kodinomaisuus. Lintumäessä on yhteisten oleskelu- ja ruokailutilojen lisäksi monitoimitila ja kuntoutushuone, joissa on mahdollisuus monimuotoiseen virike- ja kuntoutustoimintaan, sekä kullakin asukkaalla levon ja rauhan takaavat oma asunto ja pesutilat. Turvallinen aidattu sisäpiha mahdollistaa asukkaiden vapaan liikkumisen ulkona. ”Laadukas hoiva on sydämenasiamme. Sen mahdollistavat ammattitaitoinen ja lämminhenkinen hoivahenkilöstö, korkeatasoiset tilat ja sertifioidut toimintaprosessimme”, toteaa Esperi Care Oy:n toimitusjohtaja Marja Aarnio-Isohanni. Esperi tarjoaa myös kotihoito- ja turvapuhelinpalveluja koko Hämeenlinnan alueen ikääntyneille. Hämeenlinnan uusi hoivapalvelukeskus toteuttaa hyvin Eteran strategista sijoittamista hoiva- ja seniorikohteisiin, joiden osuus Eteran kiinteistösijoitussalkusta on ollut tasaisessa kasvussa. ”Sijoittajalle haasteellisina aikoina vakaan tuoton varmistavat ja suomalaista yhteiskuntaa monella tasolla hyödyttävät hankkeet ovat sijoituspalettiimme hyvin istuvia. Hämeenlinnan Lintumäen kohde on yksi Eteran useista vastaavanlaisista kohteista. Tämä hanke on edennyt ripeästi. Päätöksen hankkeeseen ryhtymisestä teimme helmikuussa ja jo nyt olemme harjannostajaisissa. Tästä haluammekin kiittää Hämeenlinnan kaupunkia ja yhteistyökumppaneitamme”, sanoo Keskinäisen Eläkevakuutusyhtiö Eteran kiinteistöjohtaja Timo Sotavalta. Hankkeen kokonaisarvo on reilut 3 milj. euroa. Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera