KESKINÄINEN ELÄKEVAKUUTUSYHTIÖ ETERA OSTI OSAKKUUDEN HYDROLINE OY:STÄ

Suomen suurin hydraulisylintereitä valmistava yritys Hydroline Oy ja Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera ovat solmineet sopimuksen osakekaupasta ja pääomalainarahoituksesta. Eteran vajaan viidenneksen käsittävä osakekauppa Hydroline Oy:n osakekannasta on allekirjoitettu 25.8.2008 Siilinjärvellä.

”Omistusjärjestelyn tarkoituksena on selkeyttää Hydroline Oy:n strategiaa ja keskittyä kehittämään ydinosaamisalueita hydraulisylintereiden valmistuksessa, sekä olla yksi merkittävä rahoitusmahdollisuus tulevaisuuden investointi- ja kasvusuunnitelmissa. Omistusjärjestely on lisäksi yksi osa perheyrityksen sukupolvenvaihdosta. Tämä yhteistyö tuo myös merkittävät mahdollisuudet kehittää henkilökunnan osaamista ja hyvinvointia tulevaisuudessa. Omistusjärjestely luo varmasti myös merkittävää lisäarvoa ja ammattitaitoa perheyrityksemme hallitustyöskentelyyn”, sanoo Hydroline Oy:n toimitusjohtaja Jukka Laakkonen.

”Hydroline-omistus sopii erinomaisesti Eteran sijoitussalkkuun. Yhtiö on vahvassa kasvussa ja haluamme
olla siinä mukana aidosti pitkäjänteisenä omistajana. Haluamme tukea suomalaista yrittäjyyttä ja pitää huolta työpaikoista Suomessa”, sanoo Eteran sijoitusjohtaja Mika Pesonen.