Viestintä/Riitta Heinonen Julkaistavissa 26.8.2003 Puhelin 010 553 3404 riitta.heinonen@etera.fi KESKINÄISET ELÄKEVAKUUTUSYHTIÖT ETERA JA TAPIOLA ALLEKIRJOITTIVAT AIESOPIMUKSEN IT-YHTEISTYÖSTÄ Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera ja Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Tapiola allekirjoittivat tiistaina 26.8.2003 aiesopimuksen it- yhteistyöstä. Aiesopimus käynnistää yhtiöiden väliset neuvottelut it- palveluja koskevasta yhteistyöstä, josta on tavoitteena päästä sopimukseen syksyn 2003 aikana. It-yhteistyöllä tavoitellaan sitä, että kummallakin eläkeyhtiöllä on vuoden 2006 aikana käytössään sellaiset tietojärjestelmät, joita tarvitaan uuden yksityisalojen työeläkelain (TYEL) voimaan tullessa. Etera hoitaa toistaiseksi ainoana LEL- ja TaEL-vakuutuksia ja sillä on niiden hoitamiseen tarvittavat tietojärjestelmät. Eläke-Tapiolalla puolestaan on TEL- ja YEL-vakuutuksien hoitamiseen tarvittavat tietojärjestelmät muiden työeläkeyhtiöiden tapaan. Työeläkelakien (TEL, LEL ja TaEL) yhdistämisen jälkeen, kaikki työeläkevakuutusyhtiöt voivat vakuuttaa kaikkia toimialoja. Lisätietoja Tietohallintojohtaja Kari Härkönen, puh. 010 553 3223 tai 040 572 8002 Apulaisjohtaja Maija-Liisa Kervinen, puh. 09 453 3073 tai 040 5152 546 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/26/20030826BIT00020/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/26/20030826BIT00020/wkr0002.pdf