Monipuolisia hoivapalveluita rakenteilla: Seinäjoen Kärjenpuistossa vietettiin harjannostajaisia

Seinäjoen uuden vanhusten hoivapalvelukeskuksen harjannostajaisia vietettiin torstaina 4.9. Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera rakennuttaa Seinäjoelle Kärjenpuiston hoivapalvelukeskusta. Talon palveluntuottaja on Esperi Care Oy.

Kärjenpuiston harjannostajaisissa rakennuttajan puheenvuoron käytti Eteran kiinteistöjohtaja Timo Sotavalta. Palvelutuottajan puheenvuoro oli Esperi Care Oy:n toimialajohtaja Matti Kaskisella. Urakoitsijan terveiset toi toimitusjohtaja Keijo Karhu Rakennus K. Karhu Oy:stä.

”Kärjenpuisto ollaan toteuttamassa erittäin nopealla hankeaikataululla. Tammikuussa pyydettiin urakkatarjousta, helmikuussa tehtiin investointipäätökset ja aloitettiin rakennussuunnittelu. Maaliskuussa haettiin rakennuslupa ja työt käynnistyivät huhtikuun alussa. Hankkeen sujuvasta etenemisestä haluan kiittää Rakennusliike K. Karhua, arkkitehtiä ja Seinäjoen kaupungin viranomaisia”, totesi Eteran kiinteistöjohtaja Timo Sotavalta. ”Hankkeen laajuus on 1 112 m2 ja kokonaiskustannusarvio n. 2,4 M€. Kärjenpuistoa rakennetaan perinteisillä paikallarakentamisen menetelmillä ja työtä tekevät Rakennusliike K. Karhun omat ammattilaiset.”

Kärjenpuiston palveluista vastaa Esperi Care Oy

Etera on vuokrannut Kärjenpuiston tilat Esperi Care Oy:lle. Asiakaspaikkoja valmistuu 28. Ensimmäiset asukkaat pääsevät nauttimaan kodinomaisista tiloista marraskuussa 2008.

”Esperi on toiminut Seinäjoella vuodesta 2001. Palveluvalikoimaan kuuluu kotihoitopalvelut, turvapuhelinpalvelut sekä pienkodin asumispalvelut. Seinäjoella on Esperin asumispalveluille erityinen merkitys, koska Seinäjoen pienkoti oli Esperin ensimmäinen vanhuksille tarkoitettu hoivakoti koko maassa. Hyvän tilasuunnittelun ja kodikkaan sisutuksen ansiosta Kärjenpuiston hoivakodista tulee Esperin nykyaikaisin yksikkö, jossa hyvä hoito ja huolenpito on kunnia-asiamme”, luonnehtii Esperi Caren toimitusjohtaja Marja Aarnio-Isohanni.

Senioritaloilla on kasvava tilaus. Etera on rakentanut senioritaloja ja hoivapalvelutiloja ympäri Suomea. Harjannostajaisia vietettiin myös 3.9. Tilkan hoivapalvelukeskuksessa. Turussa valmistuu lokakuussa Kuninkaanlaakson hoivapalvelukeskus. Molempien kohteiden päävuokralainen on Esperi Care Oy. Vantaan Pakkalassa on rakenteilla kesäkuussa 2009 valmistuva hoiva- ja päiväkoti. Senioritalohankkeita on vireillä myös muualla. Etera on 900 miljoonan euron kiinteistösijoituksillaan yksi Suomen suurimmista kiinteistösijoittajista. Kiinteistöjen osuus koko sijoitussalkusta on 16 prosenttia.