Palvelukoti Villa Olavi nousi harjakorkeuteen Savonlinnassa

Eläkevakuutusyhtiö Eteran rakennuttama palvelukoti Villa Olavi on saavuttanut harjannostajaisvaiheen. Savonlinnan hyvinvointikeskittymässä sijaitsevaan taloon tulee yhteensä 30 tehostetun palveluasumisen paikkaa. Palveluntuottaja on Hoivakymppi Oy.

Villa Olavin harjannostajaisia vietettiin tiistaina 11.5. Rakennustyöt ovat hyvässä vauhdissa ja palvelutalo valmistuu heinäkuussa 2010. Pääurakoitsijana toimii NCC Rakennus Oy. Villa Olavi sijaitsee Savonlinnan Keskussairaalan tuntumassa osoitteessa Haapavedentie 20. ”Villa Olavin toiminta alkaa heinäkuun alkupuolella. Puolet talon asukaspaikoista on varattu vammautuneille ja puolet mielenterveyskuntoutujille. Asukkaat saavat kodissa ympärivuorokautista hoivaa. Asiakkaat saapuvat meille pääosin kunnan ohjaamina”, kertoo Hoivakympin toimitusjohtaja Aila Pärnänen. ”Talo tarjoaa viihtyisän ja turvallisen kodin tuleville asukkailleen. Huolella suunniteltu tilankäyttö 1 675 neliössä, tilojen sijoittuminen yhteen tasoon ja kaupungin terveyspalvelujen sijainti aivan palvelukodin tuntumassa tekevät puitteet toimiviksi.” Etera sijoittaa hoiva- ja seniorikoteihin Eteran kiinteistösalkussa hoiva- ja seniorikodit ovat merkittävässä roolissa. 785 miljoonan euron kiinteistösijoitussalkusta hoivapalvelukiinteistöjä on 12 prosenttia. ”Hoiva- ja seniorikodit ovat varsin sopiva kohde eläkeyhtiön kaltaiselle pitkäaikaiselle ja vakaita tuottoja tavoittelevalle sijoittajalle. Eteralla on parhaillaankin käynnissä useita rakennushankkeita eri puolilla Suomea”, toteaa Eteran kiinteistöjohtaja Timo Sotavalta. ”Hoivakodin sijainti on tärkeä tekijä asukkaiden viihtyvyyden ja palvelun toimivuuden kannalta. Siksi rakennutamme hoivakoteja palvelujen ja hyvien liikenneyhteyksien lähelle, kuten täällä Savonlinnassakin.”