Vantaalla rakenteilla hoiva- ja päiväkoti: Pakkalankujan hoivakodissa vietettiin harjannostajaisia

Pakkalankujan Hoivakodin harjannostajaisia vietettiin Vantaalla torstaina 12.2. Keskinäisen Eläkevakuutusyhtiön Eteran rakennuttamassa hoivakiinteistössä on tilat sekä päiväkodille ja vanhuksille. Kiinteistön urakoitsijana on NCC Rakennus Oy. Kohde valmistuu kesäkuussa 2009.

Pakkalankujan harjannostajaisissa rakennuttajan puheenvuoron käytti Eteran varatoimitusjohtaja Hannu Tarkkonen. Hän kiitti kaikkia osapuolia NCC Rakennusta, Vantaan kaupungin viranomaisia ja arkkitehtiä hankkeen sujuvasta etenemisestä. ”Kaikki projektiin osallistuneet ovat myös päässeet alusta alkaen vaikuttamaan suunnitteluun. Näin sekä lasten ja vanhusten tarpeet on voitu ottaa hyvin huomioon. Vanhemmasta väestä ja lapsista on varmasti iloa toisillensa: ikä-ihmiset pitävät siitä, kun on elämää ympärillä”, Tarkkonen totesi.

”Eteralla on varsin merkittävä rooli kiinteistösijoittajana. Toimitilojen, liikekeskusten ja asuntojen lisäksi olemme osallistuneet myös palvelutalojen, hoivakotien ja senioriasuntojen rakentamiseen ja nyt myös päiväkodin. Etera sijoittaa pääosin uusiin, rakennettaviin kiinteistöihin. Tämä on meille myös konkreettinen tapa tukea työllisyyttä”.

Hankkeen laajuus on yhteensä noin 3 000 m2 ja kokonaiskustannusarvio on 8 M€. Hoivakiinteistön rakennustyöt aloitettiin kesäkuun lopulla 2008 ja kohdetta toteutetaan perinteisellä paikallarakentamisen menetelmillä. Tilat jakaantuvat puoliksi Vantaan kaupungin vuokraamaan päiväkodin ja yksityisen hoivakodin kesken. Kohteen on suunnitellut Arkkitehtitoimisto Perko Oy.

Hoivapalveluista vastaavat yksityiset palveluyrittäjät

Hoivapalveluista vastaavat yksityiset hoivapalveluyrittäjät Tuula Tirkkonen ja Ulla Litmanen. Palvelulähtökohtana on ympärivuorokautinen asumispalvelu. Asukaspaikkoja on kaikkiaan 40 ja tilat voidaan jakaa neljään osaan asukkaiden kunnon mukaan. Hoivakodilla on myös mahdollisuus käyttää päiväkodin keittiön palveluita. Yhteistilojen viihtyvyyteen ja käytettävyyteen on kiinnitetty paljon huomiota. Asiakkaille pyritään tarjoamaan eri kulttuurielämyksiä, kuten teatteri-ja musiikkiesityksiä. Myös kuudelle lapsiryhmälle suunnitellun päiväkodin salia voidaan vuokrata ulkopuolisille iltakäyttöön.

KUTSU

KIINTEISTÖ OY PAKKALANKUJAN HOIVAKODIN HARJANNOSTAJAISET 12.2.2009

Tervetuloa viettämään Pakkalankujan hoivakodin harjannostajaisia torstaina 12.2.2009 klo 14.00.

Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera on hankkinut omistukseensa Vantaan Pakkalassa hoivakotikiinteistön, jossa on tilat sekä päiväkodille että vanhuksille. Kiinteistön urakoitsija on NCC Rakennus Oy. Kohde valmistuu kesäkuussa 2009.

Aika 12.2.2009 klo 14.00
Paikka Pakkalankujan työmaa