Etteplan jatkaa omien osakkeiden hankintaa

ETTEPLAN OYJ, Pörssitiedote, 28.5.2018 klo 18.00

Etteplan jatkaa omien osakkeiden hankintaa

Etteplan Oyj:n hallitus on tänään päättänyt jatkaa omien osakkeiden hankintaa 5.4.2018 pidetyn varsinaisen yhtiökokouksen myöntämän valtuutuksen perusteella. Omien osakkeiden hankinta on osa 19.12.2017 aloitettua takaisinosto-ohjelmaa.

Hallituksen tänään tekemän päätöksen perusteella omien osakkeiden hankintaa jatketaan aikaisintaan 29.5.2017 ja lopetetaan viimeistään 31.12.2018. Omia osakkeita voidaan hankkia 19.12. aloitetun ohjelman puitteissa vielä yhteensä 76 551 kappaletta maksimihintaan 9 euroa/osake.

Yhtiön hallitus päätti 19.12.2017 käyttää varsinaisen yhtiökokouksen 4.4.2017 antamaa valtuutusta hankkia omia osakkeita. Hankittavien osakkeiden yhteismäärä on enintään 100 000 osaketta ja näiden osakkeiden tuottamaa äänimäärää, mikä vastaa noin 0,4 prosenttia Etteplanin kaikista osakkeista tällä hetkellä. Takaisinosto-ohjelmaan voidaan käyttää yhteensä enintään 890 000 euroa. Omien osakkeita hankittiin 2.1.2018 ja 29.3.2017 välisenä aikana yhteensä 23 449 kappaletta, mikä vastaa noin 0,09 %:a osakkeista ja äänistä.

Etteplanin hallussa oli 27.5.2018 yhteensä 58 139 omaa osaketta. Hankittavia osakkeita käytetään avainhenkilöiden osakepohjaiseen kannustinjärjestelmään liittyvien velvoitteiden täyttämiseksi.

Osakkeet hankitaan julkisella kaupankäynnillä Nasdaq Helsinki Oy:ssä vallitsevaan markkinahintaan siten kuin osakkeiden hankkimisesta julkisella kaupankäynnillä on säädetty. Hankittavien osakkeiden määrä ei voi ylittää 25 prosenttia Etteplanin osakkeiden kaupankäynnin keskimääräisestä päivittäisestä volyymistä. Keskimääräinen päivittäinen volyymi perustuu sen kuukauden keskimääräiseen päivittäiseen volyymiin, joka edeltää tämän tiedotteen julkaisukuukautta.

Vantaalla, 28. toukokuuta 2018

toimitusjohtaja Juha Näkki
, puh. 010 307 2077
viestintä- ja markkinointijohtaja
Outi Torniainen
, puh. 010 307 3302

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun, sulautettujen järjestelmien ja  IoT:n (esineiden internet) sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2017 Etteplanin liikevaihto oli noin 215 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yli 3 000 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com