Etteplan kehitti KONEelle virtuaalisen showroomin

Etteplan on kehittänyt KONEen Marine-yksikölle virtuaalisen showroomin, jota KONE tulee käyttämään matkustajalaivoihin suunnittelemiensa People Flow-ratkaisujen esittelemiseen asiakkailleen.

Etteplanin suunnittelemassa virtuaaliteknologiaa (VR) hyödyntävässä ympäristössä asiakas pystyy tutustumaan silmille asetettavien HMD-lasien kautta laivan aulaan sijoitettuja hissejä ja niiden kutsupaneeleita, niin kuin ne tulisivat olemaan valmiissa laivassa. Luodun virtuaalimaailman avulla asiakas pystyy hahmottamaan tilan ja hissiratkaisujen toiminnallisuuden sekä tuotteissa käytetyt materiaali- ja tuotekomponenttivalinnat paremmin kuin perinteisillä menetelmillä. KONEelle virtuaalinen showroom tarjoaa kustannustehokkaan ja käytännöllisen tavan esitellä tuoteratkaisujaan asiakkaan omassa ympäristössä paikasta riippumatta.

Etteplanin KONEelle kehittämää virtuaalisovellusta käytettiin ensimmäistä kertaa Hampurissa syyskuussa pidetyillä merenkulun SMM 2016 EXPO –messuilla.

-        Etteplanin virtuaalinen showroom –sovellus voi parhaimmillaan auttaa saavuttamaan asiakkaan mielenkiinnon. Se soveltuu erityisesti koko palvelukokemuksen esittelyyn ja antaa asiakkaalle mahdollisuuden tutustua teknisiin yksityiskohtiin, asennusmenetelmiin ja hissisisustukseen. Sovelluksen paras käyttökokemus edellyttää, että VR sisältää laadukasta grafiikkaa ja laitteiden käyttö on sujuvaa. Tulemme käyttämään sovellusta laadukkaitten hissiratkaisujemme markkinoinnissa globaalisti, kertoo KONEen Jarkko Pekkala, Marine-yksikön myyntijohtaja.

-        Etteplanin virtuaaliteknologiaa hyödyntävä ratkaisu tuo uusia mahdollisuuksia muun muassa tuote- ja laitossuunnitteluun, asennuksiin sekä koulutukseen. Virtuaaliteknologian hyödyt näkyvät etenkin tuotekehityksen kustannussäästöinä, kertoo Jyri Pirttimäki, Etteplanin Etelä-Suomen liiketoimintayksikön johtaja ja globaali avainasiakaspäällikkö.

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita, automaattiovia ja integroituja ratkaisuja parantamaan käyttäjäkokemusta rakennuksissa ja niiden välillä.

Etteplan tarjoaa teknisiä suunnitte­lupalveluja, sulautettujen järjestelmi­en sekä IoT:n (esineiden internet) ja teknisen dokumentoinnin ratkai­suja. Etteplanin asiakkaat ovat maailman johtavia valmistavan teollisuuden yrityksiä.

Lisätietoja antavat:

Outi Torniainen
Viestintä- ja markkinointijohtaja, Etteplan

Jarkko Pekkala
Myyntijohtaja, KONE Marine

Etteplan tuottaa suunnittelupalveluita ja teknisen dokumentoinnin ratkaisuja maailman johtaville valmistavan teollisuuden yrityksille. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2015 Etteplanin liikevaihto oli 141,1 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on lähes 2 100 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETT1V.  www.etteplan.com

KONE yrityksenä

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2015 KONEen liikevaihto oli 8,6 miljardia euroa ja vuoden 2015 lopulla henkilöstömäärä oli lähes 50 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.kone.com

Avainsanat: