Etteplan ostaa ruotsalaisen ProAvia Konsult AB:n koko osakekannan

ETTEPLAN OYJ, PÖRSSITIEDOTE, 9.1.2014 KLO 15.00

ETTEPLAN OSTAA RUOTSALAISEN PROAVIA KONSULT AB:N KOKO OSAKEKANNAN

Etteplan Oyj on tänään allekirjoittanut sopimuksen ruotsalaisen ProAvia Konsult AB:n koko osakekannan ostosta. Vuonna 2003 perustettu yhtiö tuottaa palveluita systeemisuunnittelun alueella erityisesti puolustusvälineteollisuudelle. ProAvia työllistää noin 30 työntekijää ja sillä on toimipisteet Tukholmassa ja Linköpingissä.

Yrityskauppa vahvistaa Etteplanin markkina-asemaa ja osaamista vaativan systeemisuunnittelun alueella sekä luo Etteplanille entistä parempia kasvumahdollisuuksia. Yrityskaupan jälkeen Etteplanista tulee yksi suurimmista systeemisuunnittelua tarjoavista yrityksistä Ruotsissa. Kauppa parantaa Etteplanin mahdollisuuksia tarjota palveluita muun muassa ilmailu- ja puolustusvälineteollisuuden asiakkaille myös Ruotsin ulkopuolella.

Etteplan Oyj:n toimitusjohtaja Juha Näkki: ”Allekirjoitettu sopimus noudattaa Etteplanin strategiaa, jonka mukaan yhtiö laajentaa osaamistaan vastatakseen entistä paremmin asiakkaidensa tarpeisiin. Etteplan on tehnyt jo useamman vuoden ajan yhteistyötä ProAvian kanssa ja kauppa on luonnollinen jatko hyvin toimivalle yhteistyöllemme”.

Kaupan tulosvaikutus vuonna 2014 on vähäinen.

Vantaalla 9. tammikuuta 2014

Toimitusjohtaja Juha Näkki, puh. 0400 606 372

Etteplan tuottaa teknisiä suunnittelupalveluita ja tuoteinformaation ratkaisuja maailman johtaville valmistavan teollisuuden yrityksille. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2012 Etteplanin liikevaihto oli 134,5 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yli
1 700 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa ja Kiinassa. Etteplan on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETT1V.