Etteplan Oyj: Ingman Group Oy Ab on julkistanut velvollisuutensa tehdä pakollinen ostotarjous Etteplan Oyj:n osakkeista

ETTEPLAN OYJ, PÖRSSITIEDOTE, 19.8.2013 KLO 18.30

ETTEPLAN OYJ: INGMAN GROUP OY AB ON JULKISTANUT VELVOLLISUUTENSA TEHDÄ PAKOLLINEN OSTOTARJOUS ETTEPLAN OYJ:N OSAKKEISTA

Etteplan Oyj on 19.8.2013 vastaanottanut seuraavan arvopaperimarkkinalain 11 luvun 19 §:n mukaisen ilmoituksen pakollisen ostotarjouksen julkistamisesta jonka mukaan:

Ingman Group Oy Ab (”Ingman Group”) on 16.8.2013 tehdyillä osakekaupoilla hankkinut yhteensä 308 052 Etteplan Oyj:n (”Etteplan”) osaketta. Tehtyjen kauppojen jälkeen Ingman Group omistaa yhteensä 6 158 052 Etteplanin osaketta, jotka vastaavat yhteensä 30,52 prosenttia Etteplanin äänimäärästä ja osakkeista.

Yllä esitettyjen osakekauppojen jälkeen Ingman Groupin omistus ylittää 3/10 Etteplanin osakkeiden äänimäärästä. Osakekauppojen toteuttamisen seurauksena Ingman Groupille on syntynyt arvopaperimarkkinalain 11 luvun 19 §:n mukainen velvollisuus tehdä pakollinen ostotarjous Etteplanin lopuista osakkeista.

Pakollisessa ostotarjouksessa tarjottava käteisvastike tulee olemaan 3,20 euroa jokaisesta Etteplanin osakkeesta, mikä vastaa korkeinta Ingman Groupin Etteplanin osakkeesta maksamaa hintaa tarjousvelvollisuuden syntymistä edeltävänä kuuden kuukauden ajanjaksona.

Yhtiön maksama keskihinta yllämainittuna aikana oli 3,13 euroa ja osinkokorjattuna 3,06 euroa. Ostotarjouksen mukainen hinta maksettiin 20.3.2013 eli viikkoa ennen 0,15 euron osakekohtaisen osingon irtoamista.

Arvopaperimarkkinalain 11 luvun 22 §:n mukaan pakollinen ostotarjous tulee julkistaa kuukauden kuluessa tarjousvelvollisuuden syntymisestä eli viimeistään 16.9.2013.

Hollolassa 19.8.2013

toimitusjohtaja Juha Näkki, puh. 0400 606 372

Etteplan tuottaa teknisiä suunnittelupalveluita ja tuoteinformaation ratkaisuja maailman johtaville valmistavan teollisuuden yrityksille. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2012 Etteplanin liikevaihto oli 134,5 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yli
1 700 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa ja Kiinassa. Etteplan on listattu
NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETT1V.