ETTEPLAN OYJ HANKKII OMIA OSAKKEITAAN

ETTEPLAN OYJ, PÖRSSITIEDOTE, 21.6.2016 KLO 16.30

ETTEPLAN OYJ HANKKII OMIA OSAKKEITAAN

Etteplan Oyj:n hallitus on kokouksessaan 21.6.2016 päättänyt käynnistää omien osakkeiden hankintaohjelman varsinaiselta yhtiökokoukselta 5.4.2016 saamansa valtuutuksen perusteella. Hankittavien osakkeiden yhteismäärä on enintään 100 000 osaketta ja näiden osakkeiden tuottamaa äänimäärää.

Osakkeet hankitaan julkisella kaupankäynnillä Nasdaq Helsinki Oy:ssä vallitsevaan markkinahintaan siten kuin osakkeiden hankkimisesta julkisella kaupankäynnillä on säädetty.

Hankittuja osakkeita käytetään avainhenkilöiden kannustinjärjestelmän toteuttamiseen. Hankitut osakkeet voidaan pitää Yhtiöllä, mitätöidä tai luovuttaa edelleen.

Yhtiön osakkeiden pörssivaihdon keskimääräisen likviditeetin vähäisyyden johdosta yhtiön hallitus on päättänyt Komission asetuksen (EY) N:o 2273/2003 5 artiklan kohdan 3 mukaisesti poiketa 5 artiklan kohdan 2 menettelytavoista siten että omien osakkeiden hankinta voi ylittää 25 prosentin raja-arvon, mutta ei kuitenkaan ylitä 50 prosenttia keskimääräisestä päivittäisestä volyymistä. Osakkeiden hankintaohjelmassa noudatetaan 3.7.2016 alkaen Finanssivalvonnan ohjeita koskien Euroopan parlamentin ja neuvoston asetusta (EU) N:o 596/2014.

Vantaalla 21. kesäkuuta 2016

toimitusjohtaja Juha Näkki, puh. 0400 606 372

Etteplanin palvelut kattavat suunnittelun, teknisen dokumentoinnin, sulautettujen järjestelmien sekä IoT:n (esineiden internet) ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2015 Etteplanin liikevaihto oli 141,1 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on noin 2 500 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETT1V.