Etteplan Oyj:n omien osakkeiden luovutus

ETTEPLAN OYJ, Pörssitiedote, 11.12.2017, klo 16.30

Etteplan Oyj:n omien osakkeiden luovutus

Etteplan Oyj on luovuttanut tänään 11.12.2017 yhteensä 35 000 yhtiön hallussa olevaa yhtiön omaa osaketta Vataple Ltd:lle. Osakkeiden luovutus liittyy elokuussa 2017 julkaistuun yrityskauppaan, jossa Etteplan osti aiemmin yhteistyrityksenä toimineen Etteplan Vataple Technology Centre, Ltd -nimisen yhtiön 100-prosenttiseen omistukseensa. Yrityskauppa on nyt rekisteröity Kiinassa.

Nyt luovutettavat osakkeet on hankittu Etteplan Oyj:n omistukseen yhtiön hallituksen 21.6.2016 tekemän päätöksen perusteella. Osakkeiden luovutukseen hallitus käytti yhtiökokouksen 4.4.2017 antamaa valtuutusta.

Osakelaji: ETTE

Osakemäärä: 35 000

Hinta/osake: 8,69 (kauppakirjassa sovittu laskennallinen osakekurssi)

Etteplanilla on luovutuksen jälkeen hallussaan 34 690 kappaletta yhtiön omia osakkeita.

Outi Torniainen, viestintä- ja markkinointijohtaja, puh. 010 307 3302

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun, sulautettujen järjestelmien ja  IoT:n (esineiden internet) sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2016 Etteplanin liikevaihto oli 183,9 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on noin 2 800 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com