ETTEPLAN OYJ OSTAA RUOTSALAISEN INNOVATION TEAMIN OSAKE-ENEMMISTÖN

ETTEPLAN OYJ SIJOITTAJAUUTINEN 02.07.2008 KLO 09:30 1(1)

ETTEPLAN OYJ OSTAA RUOTSALAISEN INNOVATION TEAMIN OSAKE-ENEMMISTÖN Etteplan Oyj on allekirjoittanut sopimuksen ruotsalaisen Innovation Team AB:n osake-enemmistön ostamisesta. Vuonna 1989 perustettu yritys on erikoistunut tuotekehityspalveluihin. Yhtiön asiakkaita ovat pääasiassa lääketeollisuuden laitevalmistajat sekä muut korkean teknologian yritykset energia- ja telekommunikaatioalalla. Innovation Teamin palvelut keskittyvät asiakkaan tuoteidean toteuttamiseen ideasta valmiiseen tuotantosarjalaitteeseen sisältäen tarvittavat testaukset ja verifioinnit. Yhtiö kehittää tuotteita lähinnä Euroopan ja USA:n markkinoille (CE/FDA). Innovation Team AB:lla on toimipisteet Halmstadissa Ruotsissa ja Kööpenhaminassa Tanskassa. Yrityksen palveluksessa on 40 henkilöä. Etteplanin toimitusjohtaja Matti Hyytiäinen arvioi yrityskauppaa: ”Innovation Team AB:n hankinta täydentää Etteplanin osaamista erityisesti älykkäiden laitteiden tuotekehityksessä ja laajentaa tarjontaamme lääketeollisuuden laitevalmistajiin. Etteplanin markkina-aseman odotetaan vahvistuvan, sillä yhtiön palveluntarjonta laajenee merkittävästi tällä kasvavalla erikoisosaamisen alueella.” Etteplan ostaa Innovation Teamin omistavilta neljältä yritykseltä 70 % osakkeista ja äänivallasta. Kauppasumma maksetaan kokonaisuudessaan käteisellä. Innovation Team AB:n toimitusjohtaja Anders Rosengren, varatoimitusjohtaja Christian Kaestner sekä koko muu henkilöstö jatkavat tehtävissään yrityksen palveluksessa. Etteplanilla on mahdollisuus myöhemmin kasvattaa omistusosuutensa täyteen 100 %:iin. Etteplan Oyj on teollisuustekniikan suunnitteluun ja teknisen informaation palveluihin erikoistunut kansainvälinen yritys. Etteplanin asiakkaat ovat johtavia globaaleja yrityksiä. Vuonna 2007 Etteplanin liikevaihto oli 125,2 miljoonaa euroa ja yhtiön henkilöstön määrä tällä hetkellä on yli 2 200. Hollolassa 2. heinäkuuta 2008 Etteplan Oyj Matti Hyytiäinen toimitusjohtaja Lisätietoja antavat seuraavat henkilöt: Etteplan Oyj, toimitusjohtaja Matti Hyytiäinen, puh. 0400 710 968 Innovation Team AB, toimitusjohtaja Anders Rosengren, puh. +46 35 174 700 JAKELU OMX Pohjoismainen Pörssi Helsinki Keskeiset tiedotusvälineet www.etteplan.fi