ETTEPLAN UUDISTAA KANSAINVÄLISTÄ TOIMINTAANSA

Etteplan uudistaa kansainvälistä liiketoimintamalliaan. Tehtävillä toimenpiteillä tähdätään parempaan asiakaspalveluun, kansainvälisen liiketoiminnan volyymin kasvuun ja kannattavuuden parantumiseen. Yhtenä toimenpiteenä Etteplanin Pietarin edustusto on päätetty muuttaa paikallisesti toimivaksi tytäryhtiöksi. Myös Keski- ja Etelä-Euroopassa yhtiö muuttaa toimintamallia. Uusi toimintamalli perustuu asiakkaiden paikalliseen palveluun koko Etteplan-konsernin resursseja hyödyntäen. Osana uudistusta lopetetaan nykyinen tappiollinen toiminta Saksassa. Uudelleenjärjestely ei vaikuta merkittävästi kuluvan neljänneksen tulokseen ja järjestelyjen seurauksena Saksan toimintojen odotetaan olevan kannattavaa jo ensi vuonna. Hollolassa 29. marraskuuta 2007 Etteplan Oyj Heikki Hornborg toimitusjohtaja Lisätietoja antaa toimitusjohtaja Heikki Hornborg, puh. 0400 873 063. JAKELU OMX Pohjoismainen Pörssi Helsinki Keskeiset tiedotusvälineet www.etteplan.fi

Yrityksestä

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun, sulautettujen järjestelmien ja IoT:n (esineiden internet) sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa. Vuonna 2016 Etteplanin liikevaihto oli 183,9 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yli 2 800 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com