Etteplan vahvistaa asemaansa Kiinassa ja ostaa Etteplan Vataple Technology Centren 100-prosenttiseen omistukseensa

Julkaisupäivä:2.8.2017 luokka:Muutokset omien osakkeiden omistuksessa

ETTEPLAN OYJ, Pörssitiedote, 2.8.2017, klo 9.00

Etteplan vahvistaa asemaansa Kiinassa ja ostaa aiemmin yhteistyrityksenä toimineen Etteplan Vataple Technology Centre, Ltd -nimisen yhtiön 100-prosenttiseen omistukseensa Vataple Groupilta.

Etteplan ja Vataple perustivat suunnittelupalveluihin ja tekniseen dokumentointiin keskittyvän yhteisyrityksen vuonna 2008 Kiinan Kunshaniin. Etteplan kasvatti omistustaan 40 prosentista 70 prosenttiin vuonna 2010. Nyt kaupan kohteena olevaan 30 prosenttiin liittyvä kauppahinta maksetaan 35 000 Etteplanin omalla osakkeilla ja osin rahalla. Etteplanin omat osakkeet luovutetaan myyjälle kun kauppa on rekisteröity Kiinassa, arviolta syyskuussa 2017.

”Kiinan markkinoiden avautuminen tarjoaa meille merkittävää kasvupotentiaalia. Avasimme keväällä 2017 uudet toimistot Pekingiin ja Xi´aniin. Kunshanissa toimivan tytäryhtiömme hankkiminen kokonaan Etteplanin omistukseen on luonnollinen jatke yhteisyrityksen toiminnalle. Kauppa mahdollistaa toimintamme ja organisaatiomme entistä tehokkaamman kehittämisen, sanoo Juha Näkki, toimitusjohtaja, Etteplan.

Etteplan on toiminut Kiinassa vuodesta 2004. Sillä on maassa 5 toimistoa: Kunshanissa, Pekingissä, Shanghaissa, Suzhoussa ja Xi´anissa. Työntekijöitä on tällä hetkellä yhteensä noin 300, joista noin 200 on Etteplan Vataple Technology Centre, Ltd:n palveluksessa.

Lisätietoja: Juha Näkki, toimitusjohtaja, puh. 0400 606 372

Outi Torniainen, Viestintä- ja markkinointijohtaja, puh. 040 512 1375

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun, sulautettujen järjestelmien ja  IoT:n (esineiden internet) sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2016 Etteplanin liikevaihto oli 183,9 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yli 2 600 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com