ETTEPLANILLE TASAVALLAN PRESIDENTIN KANSAINVÄLISTYMISPALKINTO

Suomen Tasavallan Presidentti Tarja Halonen luovutti tänään Etteplan Oyj:lle vuoden 2007 kansainvälistymispalkinnon. Palkinnon tavoitteena on edistää yritysten toimintaa kansainvälisessä ympäristössä sekä kykyä kehittää ja soveltaa uusia toimintamalleja. Palkinnonsaajan valinnassa kiinnitettiin huomiota siihen, että Etteplan on kilpailukykyinen, kansainvälinen kasvuyritys, jonka työllistämis- ja muut hyvinvointivaikutukset ovat erityisen suuret. Suomalaisten yritysten kansainvälistymistä tukeva yhdistys Finpro valitsi ehdokkaat palkinnonsaajiksi ja teki ehdotukset palkittavista Suomen tasavallan presidentille. Vuoden 2007 kansainvälistymispalkinnon luovuttamisen yhteydessä juhlistetaan myös palkinnon 40-vuotista taivalta. ”Kansainvälistymiskehitys edellyttää jatkuvaa liiketoiminnan kehittämistä, joka puolestaan vaatii koko ajan uusia tuotteita ja toimintamalleja. Saamamme kansainvälistymispalkinto osoittaa, että määrätietoinen työmme palvelutarjonnan laajentamiseksi on onnistunut”, toteaa Etteplanin hallituksen puheenjohtaja Heikki Hornborg. Etteplan Oyj on teollisuustekniikan ja teknisen informaation asiantuntija- palveluihin erikoistunut kansainvälinen yritys. Yhtiön liikevaihto vuonna 2007 oli 125,2 milj. euroa ja sen palveluksessa oli vuoden 2007 lopussa lähes 2 000 henkeä. Hollolassa 14. helmikuuta 2008 Etteplan Oyj Matti Hyytiäinen toimitusjohtaja Lisätietoja antavat seuraavat henkilöt: Etteplan Oyj, toimitusjohtaja Matti Hyytiäinen, puh. 0400 710 968 tai hallituksen puheenjohtaja Heikki Hornborg, puh. 0400 873 063 JAKELU OMX Pohjoismainen Pörssi Helsinki Keskeiset tiedotusvälineet www.etteplan.fi

Yrityksestä

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun, sulautettujen järjestelmien ja IoT:n (esineiden internet) sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa. Vuonna 2016 Etteplanin liikevaihto oli 183,9 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yli 2 800 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com