Etteplanista Vekotinverstaan ensimmäinen yhteistyökumppani

Verstas tarjoaa kaupunkilaiselle mahdollisuuden tutustua teknologiaan ja kehittää omia IoT:n ratkaisuja

Vekotinverstas on Helsingin kaupungin kehitysyhtiön Forum Viriumin ja Kaapelitehtaan yhteinen hanke, jossa kaupunkilaisilla on mahdollisuus oppia, miten esineiden internet (Internet of Things, IoT) toimii. Vertas tarjoaa myös ympäristön, missä halukkaat voivat kehittää omia verkkoon liitettäviä ratkaisuja.

Vekotinverstaan avajaisia vietettiin 7.12.2017 Kaapelitehtaalla. Tupaantuliaislahjaksi Etteplan lahjoitti verstaalle 18 Microbit-kehityskittiä, joilla esimerkiksi koululaiset voivat opetella IoT:n aakkosia. Lisäksi Etteplan tulee järjestämään verstaalla alkuvuodesta työpajan, jossa etsitään ratkaisuja helpottamaan kaupunkilaisten arkea LoRa -tiedonsiirtoteknologian avulla. LoRa-teknologian avulla voisi esimerkiksi kehittää ratkaisun uimaveden lämpötilan seuraamiseen.

Vekotinverstas tukee Helsingin kaupungin tavoitetta tehdä Helsingistä älykaupunki.

Kuvassa Etteplanin teknologiajohtaja Jaakko Ala-Paavola (keskellä) lahjoittaa Microbit-kehityskitit Forum Viriumin Aapo Ristalle. Vasemmalla Kaapelitehtaan Jani Suonperä.

Jaakko Ala-Paavola, teknologiajohtaja, Etteplan
p.  044 755 2936