I3TEX AB HAKENUT YRITYSSANEERAUKSEEN

ETTEPLAN OYJ, PÖRSSITIEDOTE, 21.6.2011, KLO 18.00

Autoteollisuudelle suunnittelupalveluita tuottava I3Tex AB on jättänyt tänään yrityssaneeraushakemuksen Göteborgin käräjäoikeuteen. Etteplanin omistusosuus I3Tex AB:ssä on 19,9 prosenttia. Yhtiön yrityssaneeraushakemuksen syynä on yhtiön eräiden asiakkaiden maksuvaikeudet. Etteplanin kokonaan omistama Cool Engineering AB on yksi I3Tex AB:n velkojista.

Toteutuessaan I3Texin yrityssaneerauksella ei ole vaikutusta Etteplan Oyj:n julkaisemiin vuotta 2011 koskeviin näkymiin. Etteplan Oyj:n arvio vuoden 2011 näkymistä säilyy ennallaan.

Hollolassa, 21.6.2011

toimitusjohtaja Matti Hyytiäinen, puh. 0400 710 968

www.etteplan.fi

Etteplan on teollisten laitteistojen suunnitteluun ja teknisen tuoteinformaation ratkaisuihin ja palveluihin erikoistunut asiantuntijayritys. Asiakkaamme ovat alansa johtavia globaaleja yrityksiä, jotka toimivat esimerkiksi ajoneuvo-, lentokone- ja puolustusvälineteollisuudessa, sähkön tuotannossa ja voimansiirrossa sekä materiaalinkäsittelyssä.

Etteplanilla on laaja osaaminen elektroniikan ja sulautettujen järjestelmien kehittämisessä, automaatio- ja sähkösuunnittelussa, mekaniikkasuunnittelussa ja teknisen tuoteinformaation ratkaisuissa ja palveluissa.

Vuonna 2010 Etteplanin liikevaihto oli 104,8 miljoonaa euroa. Yhtiöllä on tällä hetkellä noin 1 600 työntekijää. Etteplan on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETT1V.

Yrityksestä

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun, sulautettujen järjestelmien ja IoT:n (esineiden internet) sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa. Vuonna 2016 Etteplanin liikevaihto oli 183,9 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yli 2 800 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com