Merivaaran tuotteiden tekninen dokumentointi Etteplanille

Teknisellä dokumentoinnilla on tärkeä rooli Merivaaran lääkinnällisten laitteiden käyttäjien käyttökokemuksen luomisessa.

Etteplan Oyj, joka tarjoaa teollisten koneiden suunnittelupalveluita, sulautettujen järjestelmien ja IoT:n sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisuja, ja sairaalakalusteiden suunnitteluun ja valmistukseen erikoistunut Merivaara Oy ovat solmineet yhteistyösopimuksen. Sopimus koskee Merivaaran tuotteisiin liittyvän teknisen dokumentoinnin ulkoistamista Etteplanille.

Etteplan ja Merivaara ovat tehneet yhteistyötä sairaalatuotteiden suunnittelussa jo yli 10 vuotta. Nyt tehty sopimus laajentaa yhteistyötä tekniseen dokumentointiin.

Etteplanin palvelut Merivaaralle kattavat Merivaaran tuotteiden käyttö- ja huolto-ohjeiden sekä varaosakirjojen sisällön tuotannon eli teknisen kirjoittamisen ja kuvittamisen. Sisällön tuotannossa käytetään rakenteista dokumentointia, joka helpottaa sisällön uudelleenkäyttöä ja päivitystä. Rakenteinen dokumentointi auttaa erityisesti ylläpitämään Merivaaran ohje- ja varaosakirjojen sisältöjä, joita tehdään yli 20 kielelle.

Merivaara päätyi ulkoistamaan osan teknisestä dokumentoinnista nopeutuneen tuotekehityssyklin takia. Ratkaisulla tavoitellaan parempaa joustavuutta ja mahdollisuutta keskittyä ydinosaamiseen eli sairaalatuotteiden suunnitteluun, valmistukseen ja markkinointiin. Päätöksen taustalla vaikuttaa myös halu parantaa loppukäyttäjien käyttökokemusta tuotteista ja niihin liittyvistä käyttöohjeista ja manuaaleista. Korkealaatuisella dokumentaatiolla varmistetaan myös tuotteiden oikea ja turvallinen käyttö.

-  Meille oli luontevaa laajentaa hyvää yhteistyötämme Etteplanin kanssa tekniseen dokumentointiin. Etteplanin asiantuntemus on maailmanluokkaa, juuri sellaista kun haluamme tuotteittemme dokumentoinnin olevan. Odotamme yhteistyöltä entistä parempaa käyttökokemusta sekä muiden laadullisten tulosten lisäksi myös ajan mittaan kustannussäästöjä rakenteisen dokumentoinnin ansiosta, Merivaaran tuotekehitysjohtaja Jyrki Nieminen kertoo.

-  Olemme erittäin iloisia yhteistyömme laajenemisesta tekniseen dokumentointiin. Kokemuksesta tiedämme, että rakenteisen dokumentointimenetelmän avulla pystymme nopeuttamaan Merivaaran teknisen dokumentoinnin tuotantoa sekä parantamaan loppukäyttäjien käyttökokemusta, Etteplanin osastopäällikkö Terhi Salmisto sanoo.

Merivaara Oy:llä on yli 100 vuoden kokemus sairaalakalusteiden suunnittelusta ja valmistuksesta. Yhtiön leikkaustasoja, valaisimia  ja potilaspaareja sekä sairaala- ja hoivasänkyjä käytetään nykyään jo yli 120 maassa. Tuotteet ovat tunnettuja helppokäyttöisyydestään, kestävyydestään ja ergonomisesta muotoilustaan.

Lisätietoja antavat:

Veikko Lamminen
Suomen liiketoimintajohtaja, Etteplan Oyj

Outi Torniainen
Viestintä- ja markkinointijohtaja, Etteplan Oyj
Puh. 010 307 3302

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun, sulautettujen järjestelmien ja  IoT:n (esineiden internet) sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2016 Etteplanin liikevaihto oli 183,9 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on noin 2 800 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com