Harju ja Timonen Eurofacts Oy:n osakkaiksi

Viestintä- ja vaikuttamispalvelujen asiantuntijayritys Eurofactsiin on kutsuttu kaksi uutta osakasta.

FM Juhana Harju on aiemmin työskennellyt kahdessa ammattiliitossa johtoryhmän jäsenenä ja toiminut muun muassa SDP:n työryhmissä.

KTM Janne Timonen on entinen Machinery Oy:n toimitusjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja. Timonen on toiminut myös muun muassa Perheyritysten liiton puheenjohtajana ja Kaupan liiton hallituksessa.

Yhdessä Eurofactsin muiden osakkaiden sekä asiantuntijoiden kanssa Harju ja Timonen voivat tarjota suomalaiselle yritys- ja järjestökentälle aivan uusia palveluita.

”Meillä on selkeä näkemys suomalaisesta elinkeinoelämästä, työmarkkinoista, omistajuudesta ja kansainvälisestä toimintaympäristöstä. Haluamme olla kehittämässä asiakkaidemme kilpailukykyä. Kyky ymmärtää asiakasta ja hänen bisnestään on hyvin tärkeä viestintätoimistolta kaivattava ominaisuus ajankohtana, jolloin poliittista kokemusta on ylikorostettu. Vahvuus, joka veti minua Eurofactsiin, ovat sen eettiset periaatteet. Se on suomalainen edelläkävijä, johon oma arvokeskustelua korostava toimintatapani sopii hyvin”, sanoo Eurofactsin osakas Janne Timonen, joka on valittu myös Eurofactsin hallituksen varapuheenjohtajaksi.

”Yhdistämme laadukkaat viestintä- ja vaikuttamispalvelut kokonaisuudeksi, joka on kustannustehokas ja kilpailukykyinen. Eurofacts voi erikseen sovittaessa ottaa hoitaakseen jopa asiakkaan koko viestintätoiminnon. Näin esimerkiksi kasvava yritys saa käyttöönsä sekä viestinnän strategian, että toimeenpanon yhdellä selkeällä sopimuksella. Työelämä on suuressa murroksessa. Pystymme vahvistamaan asiakkaidemme liiketoimintaa ja työn tekemisen arjen viestintää”, arvioi Eurofactsin osakas Juhana Harju.

Uudet osakkaat vahvistavat Eurofactsin asiantuntemusta, uudistumista ja kasvua.

”Harju ja Timonen tuovat Eurofactsiin lisää osaamispääomaa ja verkostoja, joista yritykset ja julkinen sektori ovat kiinnostuneita. Yhdessä he ovat työelämän ja liike-elämän murroksen asiantuntijoita. Heissä molemmissa on vahvuuksia, joista suomalainen omistajuus, yrittäjyys, perheyritysmaailma ja työelämä ovat kiinnostuneita. Yhteiskunnallisen osaamisen rinnalla viestintätoimistoissa on oltava liiketoiminnan ja liikkeenjohdon osaamista. Hyvät yhteiskuntasuhteet ovat tärkeitä, mutta niiden rinnalla on ymmärrettävä liiketoimintaa”, toteaa Eurofactsin toimitusjohtaja Urho Blom.

Eurofacts on jatkossa partnereidensa kokonaan omistama. Aiemmin mukana ollut Taloustutkimus Oy luopuu tässä yhteydessä omistuksistaan. Eurofactsin partnereina jatkavat yhtiön hallituksen puheenjohtaja Anders Blom, Urho Blom, Niklas Koskimies, Aleksei Novitsky ja Tarja Valde-Brown.

Urho Blom, toimitusjohtaja, 040 047 5033, urho.blom@eurofacts.fi

Juhana Harju, osakas, 044 010 1004, juhana.harju@eurofacts.fi

Janne Timonen, osakas, 040 031 8949, janne.timonen@eurofacts.fi

Eurofacts Oy on vuonna 1989 perustettu pisimpään Suomessa toiminut integroituja viestintä- ja yhteiskuntavaikuttamisen palveluja tarjoava asiantuntijayritys, jolla on vuonna 1993 perustettu tytäryhtiö Pietarissa. Yhtiö työllistää 15 yhteiskuntavaikuttamisen, viestinnän, lakitieto- ja tutkimuspalvelujen sekä liikkeenjohdon konsultoinnin asiantuntijaa. Eurofacts on ollut vuodesta 1996 lähtien kaikilla mantereilla toimivan viestintätoimistoketju FleishmanHillardin edustaja Suomessa. Eurofacts noudattaa EU:n julkisten asioiden toimittajien eettisiä menettelytapasääntöjä ( www.epaca.org ). Eurofacts on rekisteröitynyt Euroopan unionin avoimuusrekisteriin (rekisterinumero 108186916896-88) ja yhtiö on Edunvalvontafoorumin perustajajäsen. www.eurofacts.fi