• Eurofacts/

Tarkettin täysin uusi parkettimallisto: Hienostuneissa lattioissa korostuvat käsityö ja laatu

Kaunis ja miellyttävä parketti on arvostettu ja haluttu suomalaisten kotien sisustusmateriaali. Yli puolessa (55 %) suomalaiskodeista on puulattia*). Tarkett lanseeraa tänä vuonna aivan uuden ja hienostuneen Atelier Collection -puulattiamalliston, jossa on muun muassa erityisleveitä lankkulattioita ja rustiikkia ajan patinaa, jotka henkivät Pohjolan neljää vuodenaikaa. Tango-mallistossa on uusia, upeita valkoisia parketteja.

Tarkett on valmistanut puulattioita Pohjoismaissa vuodesta 1886 lähtien. Parketeissa yhdistyvät aito käsityö, ajaton kauneus, uudet sisustustrendit, design ja toiminnallisuus. Puulattian luonnollinen ulkonäkö on suurin syy sen suosioon Suomessa. Tarkettin selvityksen mukaan puolet suomalaisvastaajista (viisi kymmenestä vastaajasta) pitää luonnollista ulkonäköä tärkeimpänä puulattian valintakriteerinä*). Tänä vuonna Tarkett tuo markkinoille aivan uuden ja hienostuneen Atelier Collection -malliston, jossa on leveät lankut ja huippulaatuiset raaka-aineet. Uudessa mallistossa on kolme eri vaihtoehtoa: Elegance, Seasons ja Heritage.

Elegance on Tarkettin kaikkein hienostunein puulattia, jossa on leveät ja erityispitkät tammilankut. Elegance-lattian mallistossa on neljä mallia ja lattian pinta on käsitelty kovavahaöljyllä.

Seasons vie matkalle läpi neljän pohjoismaisen vuodenajan ainutlaatuisella ulkomuodollaan. Tammilattiassa on käsintehdyt viisteet, harjattu pinta ja kestävä mattalakka. Seasons-malliston eri tyylit on nimetty vuodenaikojen mukaan; Spring, Summer, Autumn ja Winter.

Heritage on tammiparketti, jossa on voimakas patina. Lattia on ulkonäöltään rustiikki ja siinä on ilmettä antavia oksankohtia ja luonnon muovaamia värivaihteluita. Heritage-mallistossa on kuusi eri vaihtoehtoa ja pintaa suojaa kestävä, mutta luonnollinen kovavahaöljy.

Tango Saarni Ivory ja valkoiseksi kuultovärjätty Tango Saarni White ovat tämän vuoden kauniita uutuuksia. Vaalea lattia luo valoisan ja avaran vaikutelman, ja se on helppo yhdistää muuhun sisustukseen joko luomalla kokonaan valkoinen sisutus tai yhdistelemällä se värikkäämpiin huonekaluihin ja tekstiileihin. Tango-lattioiden pinta on käsitelty Proteco Natura -mattalakalla.

*) Perustuu joulukuussa 2012 tuhannelle omistusasunnossa asuvalle suomalaiselle tehtyyn webbikyselyyn.

Faktaa Tarkettin uutuuksista:
- Paksuus: Tango 13 mm, Heritage & Seasons 14 mm, Elegance 22 mm.

- Uudelleenhiottavia.
- Elegance liimataan alustaan, muut lattiat asennetaan helpolla, taitettavalla lukitusjärjestelmällä.
- Tarkettin puulattia on suunniteltu kestämään Suomen ilmasto-olot, jossa lämpötila ja ilmankosteus vaihtelevat eri vuodenaikoina.
- Kaikki uutuuslattiat voidaan asentaa lattialämmityksen päälle.

Kuvat:
Tammilattiat:

1. Elegance_Oak_Brushed_41008001_003
2. Heritage_Oak_Lime_Stone_Brushed_41007002_41007010_001
3. Seasons_Oak_Spring_7876096_003
4. Seasons_Oak_Summer_
7876097_001
5. Seasons_Oak_Autumn_7876098_001
6. Seasons_Oak_Winter_7876007_7876024_7876025_001
Saarnilattiat:
7. Tango_Ash_White_Brushed_41006001_41006003_002

8. Tango_Ash_Ivory_41006002_003

Tarkettin media-arkiston käyttöohjeet

Jos tarvitset korkearesoluutiokuvia, lataa ne koneellesi Tarkettin media-arkistosta osoitteessa www.tarkett.fi

1. Mene Tarkettin kotisivulle www.tarkett.fi
2. Valitse ”KULUTTAJILLE” ja klikkaa OK
3. Klikkaa Medialle vasemmasta sivupalkista
4. Klikkaa linkkiä ”linkki media-arkistoon”
5. Klikkaa ”Login” vasemmassa sivupalkissa
6. Kirjautumiskenttään kirjoitetaan:

Käyttäjätunnus: mediaFI ja salasana: tarkettFI

7. Klikkaa sen jälkeen ”File Archive” vasemmassa sivupalkissa
8. Kirjoita haluamasi lattian tuotenimi tai tuotenumero sivun yläoikealla olevaan Product name or art.no -kenttää, tai käytä Tag Cloud’ia (-> esim. Laminaatti).
9. Klikkaa sen kuvan nimeä, jonka haluat ladata koneellesi, niin saat näkyviin tuotekortin, josta löytyvät kuvan tiedot. Lataa koneellesi matalaresoluutiokuva vetämällä kuva työpöydällesi tai klikkaamalla oikeanpuoleista hiiren näppäintä ja tallentamalla kuva valitsemalla ”Save image as…”.

Lataa koneellesi korkearesoluutiokuva klikkaamalla tiedostonnimeä.

Tietoja Tarkettista
Tarkett on valmistanut lattioita Pohjoismaissa vuodesta 1886 lähtien ja tarjoaa nykyään lattian- ja seinänpäällysteitä koteihin sekä kokonaisratkaisuja julkisiin tiloihin. Tarkettilla on laaja valikoima puu-, muovi-, laminaatti-, linoleumi- ja tekstiililattioita, märkätilojen lattian- ja seinäpäällysteitä sekä sisätilojen urheilulattioita. Noin 11 000 henkilöä työllistävällä Tarkettilla on 30 tuotantolaitosta yli 100 maassa ja Tarkett on yksi maailman suurimmista lattiavalmistajista. Vuonna 2013 yrityksen liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Tarkett on noteerattu vuodesta 2013 Pariisin Euronextissä.
www.tarkett.fi

Tarkettin täysin uudessa parkettimallistossa korostuvat käsityö, ajaton kauneus, uudet sisustustrendit, design ja toimivuus.
Tarkettin Atelier Collection -mallistossa on kolme vaihtoehtoa: Elegance, Seasons ja Heritage.
Tarkettin Tango-mallistossa on uusia, upeita valkoisia uutuuksia.
Yli puolessa suomalaiskodeista on puulattia, jonka luonnollinen ulkonäkö on suurin syy sen suosioon Suomessa.
Tarkett on valmistanut puulattioita Pohjoismaissa vuodesta 1886 lähtien.